معاون آموزش و پرورش فارس بیان کرد :

راه‌اندازی میز خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان در فارس

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۳:۰۰:۲۹
کد خبر: ۸۹۶۴۹۱
راه‌اندازی میز خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان در فارس
معاون پرورشی وفرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی میز خدمات فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان در سراسر خبر داد و گفت: این اقدام در راستای فراهم سازی زمینه‌های مراقبت از دانش آموزان در برابر عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، جهانبخش بانشی گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان " نماد" ، یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین طرح‌هایی است که با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا می‌شود.
وی گفت : در همین راستا ، طرح  میز ارائه خدمات اورژانسی به دانش آموزان نیز به منظور ظرفیت سازی و گسترش هماهنگی‌ها برای رصد و مداخله به موقع  و موثر در رفتارهای پر خطر و رویدادهای ناگوار تهدید کننده دانش آموزان در فارس راه‌اندازی شد.
معاون پرورشی وفرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های مهم ارکان نظام و مهمترین دغدغه  آموزش و پرورش  است، گفت : همزمان با راه‌اندازی میز فوریت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان، 43 سیستم کامل رایانه  نیز شامل کیس- مانیتور-کی برد- موس،  در 5 مدرسه مجری طرح نماد شهرستان مرودشت و 38مرکز  مشاوره و هسته مشاوره، در سایر شهرستان های استان توزیع شد.
بانشی عنوان کرد: بر اساس طرح نماد، یک درصد دانش آموزان نیازمند خدمات اورژانسی تحت این طرح، باید با مداخله سریع درمان شوند و در این زمینه سیاست ما اول کنترل و بعد شناسایی و درمان است و در کنار این موارد باید همزمان رویکرد پیشگیرانه و توانمندسازی را نیز داشته باشیم.
وی به مصادیق آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یک بخش آسیب‌ها، اعتیاد و مواد مخدر است و دسته دوم شامل آسیب‌های اجتماعی و روانی چون افسردگی، اضطراب، خشم، پرخاشگری، فرار از مدرسه و خانه و  همچنین انحرافات اخلاقی می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز