۲۲۸ طرح روستایی و عشایری استان فارس افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۳۱:۰۰
کد خبر: ۹۰۸۸۳۷
۲۲۸ طرح روستایی و عشایری استان فارس افتتاح شد
در همایش ملی روز روستا و عشایر که با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ۲۲۸ پروژه روستایی و عشایری استان فارس با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در این مراسم ضمن قدرانی از توجه ویژه دولت به توسعه پایدار روستایی اعم از سرمایه گذاری در زمینه تولید و اشتغال و خدمات امور زیربنایی گفت: تعداد ۴هزار و ۷۹۵ طرح به اعتبار ۴۷۶ میلیارد تومان  به بانکها معرفی شده که ۳هزار و ۹۲ طرح با اعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان پرداخت شده است که تعداد ۱۲هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد:  هزار و ۳۳۰ طرح به مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر رحیمی با بیان اینکه پیش از دولت تدبیر و امید در زمینه گردشگری و ایجاد بوم‌گردی روستایی هیچ طرحی وجود نداشت، افزود: از سال ۹۲ تا کنون بالغ بر ۱۰۵ واحد بومگردی روستایی در فارس تاسیس و راه اندازی شده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه  بیش از ۲۲۸ پروژه به مبلغ  ۵۷ میلیارد تومان در مناطق روستایی و عشایری که همزمان با سایر نقاط کشور افتتاح شد، عنوان کرد:  این پروژه ها در زمینه امور عشایر با اشاره به اینکه ٩٠ درصد جمعیت روستایی دارای دهیاری هستند اضافه کرد: طی سال گذشته بیش از هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار به حساب دو هزار دهیاری استان واریز شده تا در جهت بهبود و بهسازی محیط روستاها اختصاص یابد. 
دکتر رحیمی ادامه داد: از این تعداد ۵ پروژه در حوزه امور عشایر ، ۲۵ پروژه در حوزه نوسازی مدارس، ۳ پروژه در حوزه راخداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۲ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۳۹ پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۷ پروژه در زمینه برق رسانی، ۲ پروژه در زمینه گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی و ۵ پروژه در حوزه دهیاری ها به بهره برداری رسید. 
وی درباره اهمیت اشتغال زایی در روستا ها نیز گفت: از ابتدای سال ٩۶ تاکنون مبلغ ٧١٠ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ٩٩ طرح اشتغالزایی روستایی فارس پرداخت شده است .
استاندار تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ٩۵ جمعیت روستایی فارس بیش از یک میلیون و ۴٣٢ هزار نفر و ١٧ هزار نفر عشایر در فارس حضور دارند. 
وی افزود: جمعیت روستایی در استان فارس بالغ بر ٣٠ درصد از از جمعیت استان است و جمعیت عشایر فارس نیز ٧درصد از جامعه عشایری کشور را تشکیل داده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز