ترانس های برق لامرد در کمین جان کودکان/ترانس برق یا دفتر نقاشی کودکان

۱۳۹۸/۰۷/۱۹ - ۱۱:۴۰:۱۷
کد خبر: ۹۱۰۱۳۸
پیش از شنیدن جمله «دست نزن بچه خطرناک است» گمان می شد عده ای ناخوش احوال که نان شان در اختلاف است به کار زیبا و هنری نقاشی کشیدن بر روی ترانس ها و پایه های برق توسط برخی از هنرمندان و نهادهای لامرد ایراد گماشته اند اما آنچه مشهود و به دور از کتمان است این است که از یک سو نادیده گرفتن ایمنی در این امر، جان کودکان و قشر کم سواد جامعه لامرد را در خطر مرگ قرار داده است و از سویی دیگر بیت المال میلیون میلیون در جهتی که از نظر هنری و ایمنی به جد رد می شود خرج می شود !!!
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد، وقتی داستان تمام نشدنی کشیدن نقاشی بر روی ترانس ها و تیر های برق لامرد استارت خورد برخی از منابع محلی و فعالان مجازی این شهر با اعلان اینکه «شهر لامرد زیبا می شود»، «بالاخره در ترانس و تیرهای لم یزرع لامرد روحی از جنس رنگ و لعاب دمیده می شود» و بدون در نظر گرفتن عواقب جانبی این امر، سر تا پا گوش به انتشار این مطلب پرداختند و با پاک کردن صورت مسئله که با چه منطق و اصولی این امر به شدت و قدرت در حال فراگیر شدن است آن را به وزیدن بوی بهاری از طرف مرغزار تشبیه کردند.
کودک لامردی ایزوله تر از تکنسین برق!
ایمنی برق می گوید اولین اقدام در خصوص خطوط انتقال فشار قوی، شناسایی خطرات و دوم ارزشیابی و پیشگیری است که این مهم را با برچسب زدن و قفل کردن تجهیزات اعلام هشدار می کنند علاوه بر این باید از هر گونه اقدام که کودکان را ترغیب به نزدیک شدن و لمس منبع خطر و یا شوک الکتریکی کند، بشدت پرهیز کرد.
حال آنچه که ذهن را به چالش می کشد این است که چرا برای تکنسین برق در لامرد مرز غیر مجاز دسترسی تعیین می شود اما با ارائه نقاشی، گل و  ترسیم فضای واقعی شرایط به گونه ای مهیا می شود که کودک ضمن اینکه نتواند ذره ای احساس خطر و بازدارندگی کند به ترانس ( خطوط فشار قوی ) نزدیک شود و آن را لمس کند! کدام فکر و منطق برای جامعه اثبات خواهد کرد که کودکان در مقابل اینگونه خطرات ایزوله هستند؟ شاید برق گرفتگی یکی از شهروندان لامردی، ادامه روند داستان عدم رعایت نکات ایمنی شهری در لامرد را متوقف کند.
در تکامل بند فوق باید گفت که امید است که شهرداری و اداره برق شهرستان لامرد با همکاری یکدیگر ضمن تهیه فهرست بررسی امور و نکات مربوط به ایمنی برق، موضوعات متفاوت در شهر مورد مطالعه قرار دهند چرا که اگر از هدف از این امر غیر کارشناسی زیبا سازی فضای بصری شهر لامرد است باید پیش از آن نحوه مواجه با خطرات آموزش داده شود نه اینکه با دیدی غیر کارشناسی و احساسی خودمان ریسک خطر را برای فرزندانمان افزایش دهیم!

IMG_20191009_085436-01

زیباسازی فضای بصیری شهر لامرد در دست هنرجویان نوپا

رعایت نکردن معماری شهری و مبانی رنگ در سطح شهر لامرد بیانگر این موضوع است که این شهر هنوز از نداشتن پیمانکار متخصص در طراحی شهری و نقاشی دیواری، رنج میبرد؛ همچنین نبود ارگان ناظر موجب شده است که هنرجویان نوپای لامردی استعداد خود را طعمه جان شهر و مردمش کنند و اینگونه پیشنهادات نیمه رایگان را بدون آگاهی از عواقب بلندمدتش بپذیرند.
پیش از این نیز مسئول انجمن هنرهای تجسمی لامرد در گفت‌وگو با برنا با اشاره به اهمیت هویت شهری با بیان اینکه رنگ روح و فضای بصری شهرها جسم یک شهر است، با ابراز نگرانی از رعایت نکردن مبانی رنگ و معماری شهری هشدار داده بود که «وقتی روح اشتباهی را در قالب جسمی قرار دهد علاوه بر اینکه جسم حقانیت خود را به درستی القا نمی کند روح نیز به شایستگی جلو داده نمی شود و این حکایت شهرما است که با رنگ و لعاب اشتباهی پیکره آن را زخمی کرده اند»
ضایع شدن حق عموم مردم نوعی دزدی است !
در دیدی دیگر نسبت به موضوع نقاشی کشیدن بر روی ترانس های برق شهر برق لامرد به هزینه های صرف شده در این زمینه برمیخوریم؛ در روایتی تاریخی میخوانیم که عده ای از حضرت علی(ع) درخواست مقداری از پول بیت المال را کردند؛ حضرت فرمود: آیا حاضر هستید که شب به دزدی بروید و علاوه بر سهم خود، سهم مرا نیز به دست آورید؟ آن‌ها تعجب کردند و اعتراض کردند، حضرت فرمود: استفاده از بیت المال دزدی از همه‌ی مردم است.
پیوست بند فوق باید خاطرنشان کرد که جست‌وجو در منابع روایی و تاریخی چیزی جز این مهم که بیت المال برای همه مردم است و صرف کردن آن نیز باید برای همه مسلمین باشد ( علی بن ابی طالب، خطبه 232 نهج البلاغه) و برداشت از آن برای انجام عملی که منفعتش فقط در انحصار گروهی خاص باشد دزدی هویدا به مردم لامرد است؛ استخراج نمی شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز