رئیس کل دادگستری فارس:

پایان سال ٩٨ پایان پرونده های مسن دادگستری فارس خواهد بود

۱۳۹۸/۰۷/۱۹ - ۱۱:۴۹:۳۲
کد خبر: ۹۱۰۱۴۳
پایان سال ٩٨ پایان پرونده های مسن دادگستری فارس خواهد بود
رئیس کل دادگستری فارس: گفت: پایان سال ٩٨ پایان پرونده های مسن دادگستری فارس خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،حجت الاسلام موسوی در گردهمایی قضات تجدید نظر و کیفری یک استان فارس که با حضور رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد گفت: در ابتدای سال ٤ هزار و ٧٠٠ پرونده مسن در فارس وجود داشت که طی چند ماه اخیر با همت قضات استان فارس ١٠٠٠ فقره از این پرونده ها کاهش یافته امیدواریم تا  پایان سال ٩٨ ، همه این پرونده ها تعیین تکلیف شوند.
وی با بیان اینکه در فارس ٤٢ حوزه قضایی فعال وجود دارد و بزرگترین حوزه قضایی کشور محسوب می شود، افزود:٦٠٥ قاضی در محاکم قضایی فارس فعالیت می کنند که بسیاری از قضات توانایی فعالیت در دیوان عالی کشور را نیز دارند.
حجت اسلام موسوی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات ، فارس رتبه اول را در کشور داراست ، افزود: در حال حاضر ٨٨ درصد از ابلاغات در دادگستری فارس ، الکترونیکی است که امید است ١٢ درصد با قیمانده نیز به این صورت انجام شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در فارس با بیان اینکه ١٥ برنامه تحولی در فارس تدوین شده است ، گفت: این برنامه ها برای رئیس قوه قضاییه ارسال شد است و در صورت تایید اجرایی خواهد شد .
وی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده ها در مراجع قضایی استان کمتر از یک ماه است ، گفت: از ابتدای امسال تا امروز ٧ هزار زندانی آزاد شده اند و آمار زندانیان مهریه نیز از ٦٠٠ زندانی به کمتر از ٥٠ زندانی رسیده است.
نظر شما