اعلام ویژه برنامه های اربعین حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۸:۵۷:۵۳
کد خبر: ۹۱۲۹۲۶
اعلام ویژه برنامه های اربعین حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)
در آستانه فرا رسیدن اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران باوفایش، سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) غرق عزا و ماتم است و در همین راستا ویژه برنامه های اربعین حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی این بارگاه منور، در تشریح ویژه برنامه های اربعین حسینی در حرم مطهر، اظهار کرد: پنجشنبه ۲۵ مهرماه، دعای پرفیض کمیل با نوای سیداحمد شمس قرائت خواهد شد و جمعه ۲۶ مهرماه در شب اربعین حسینی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی به ایراد سخن می پردازد و حاج خلیل نگهبان مرثیه سرایی خواهد کرد.
حجت الاسلام سلامی گفت: به مناسبت اربعین حسینی، مسابقه اینترنتی "اربعین فراق" از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می گردد که علاقه مندان به منظور شرکت در این مسابقه می توانند به بخش مسابقات پایگاه اینترنتـی آستان مقدس حضرت شاهچـراغ علیه السلام ، به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه فرمایند.
وی عنوان کرد: به منظور خدمت رسانی به زائرین اربعین، آستان مقدس اقدام به برپایی موکب در قسمت خروجی رواق فرهنگی - جوار مسجد طبالیون نموده است، همچنین موکب خدمتگذاران حضرت شاهچراغ(ع) در کیلومتر ۲۰ جاده بوشهر، خان زنیان، جنب پمپ بنزین حسین آباد آماده پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس در ادامه به پیاده روی جاماندگان اربعین و تجمع بزرگ اربعین حسینی، در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این پیاده‌روی در ۴ مسیر منتهی به حرم مطهر، شنبه ۲۷ مهر از ساعت ۹ آغاز خواهد شد و در ادامه هیئات مذهبی و سوگواران حسینی در حرم مطهر تجمع کرده و از ساعت ۹:۳۰ به سوگواری متحد و یکپارچه خواهند پرداخت.
وی در تشریح مسیرهای راهپیمایی گفت: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز و به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر خواهد بود. مسیر شماره دو از چهار راه غدیر آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر منتهی می‌شود. مسیر شماره سه، چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی و حرم مطهر انتخاب شده است و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و حرم مطهر ادامه می یابد.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس، دیگر برنامه های اربعین حسینی در حرم مطهر را برپایی نمایشگاه کتاب، دوره آموزشی زبان عربی(لهجه عراقی)، نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) و برپایی ایستگاه صلواتی عنوان کرد.
نظر شما