مدرس عکاسی:

عکس خوب توأم با عشق است

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۰۸:۰۴:۰۹
کد خبر: ۹۱۶۷۲۷
عکس خوب توأم با عشق است
مدرس عکاسی، گرفتن عکس بدون تاریخ مصرف و مانا سخت برشمرد و تصریح کرد: اضافه شدن تعاریف جدید به تعریف اصلی عکاسی و به روز رسانی مکرر این امر یکی از دغدغه های عکاسان است و عکاس میماند که بر اساس کدام تعریف عکاسی کند و یک عکس را خوب بگیرد در حالیکه با وجود تمام این تعاریف عکسی خوب است که توأم با عشق باشد.
 محمدامین دانشور در گفتگو با خبرنگار برنا ازلامردکه در حاشیه برگزاری کارگاه عکاسی یک روزه در لامرد انجام شد،  شغل پدرش را عامل  علاقه مندی خود به هنر عکاسی دانست و گفت: عکاسی برای من حرفه ای متفاوت بود، پدرم یک دوربین داشت و از ما عکس میگرفت و من گمان میکردم عکاسی یعنی عکس گرفتن از سوژه هایی که صرفاً پرتره باشند، گاهی اوقات متوجه میشدم پدرم از منظره هایی عکس میگیرد که هیچ فردی در آن جا نداشت و این برای من سوال بود که چرا از این مناظر عکس میگیرد و این سوالات مرا به سمت عکاسی سوق داد و به عکاسی  علاقمندشدم.
وی فرضیه «ظهور روز افزون عکاسان نوپا و خیابانی، حقانیت عکاسان حرفه ای و بزرگ را تهدید میکند» را به جد رد کرد و تأکید کرد: به هیچ عنوان چنین فرضیه ای امکان پذیر نیست، چراکه عکاسان خیابانی و نوپا میتوانند به سمت هدفمند عکاسی کردن کشیده شوند و عکسهای هدفمندی بگیرند.
دبیر چندین جشنواره های ملی و استانی  عکس، با بیان اینکه هدف از برگزاری کارگاه های عکاسی ایجاد همدلی، ارتباط بین هنرمندان و بهره گیری از تجربیات فردی و جمعی همه عکاسان در راستای تقویت هنرعکاسی است خاطرنشان کرد: عکاسی یعنی گردآوری تمام هنرها چراکه بسنده کردن به کتب و مقاله های عکاسی به منظور باز شدن ذهن عکاس برای عکس گرفتن، اشتباه محض است.
مدرس عکاسی استان فارس با نیم نگاهی به پیشرفت علم تکنولوژی و امکانات در دسترس در هنر عکاسی بیان کرد: مدرن شدن جهان عکاسی از یکسو مدت زمان صرف شده برای یک عکس خوب را کاهش میدهد و از سویی دیگر پایین بودن کیفیت آن را ناممکن میسازد.
وی با ابراز امیدواری از عدم اغراق ادیت در عکاسی تصریح کرد: صفت یک عکس خوب، عکسی است که من در آن نباشد چراکه انبوهی از عکسها داریم که با دیدن آن مخاطب فقط می فهمدکه فلانی در آن مکان بوده است.
دانشور اضافه کرد: زمانی یک عکس یا مجموعه خوب عکاسی گرفته میشد که تعداد کل عکاسان ایران به 100 نفر نمیرسید و امروز به نسبت انبوه عکاسان، عکسها و مجموعه های خوبی ارائه نمیشود از طرفی دیگر ذهنیت اینکه یک عکس خوب را دوربین و اطلاعات فنی عکاس تأمین میکند صرفاً اشتباه بوده چراکه بسیاری از عکسهای ماندگار و تاریخی از تکنیک اجرایی و کیفیت امروزه برخوردار نبودند.
گفتنی است از سسله کارگاه های آموزشی سومین نمایشگاه آفتاب هنر، از ایده تا اجرا، نحوه شکل گیری یک پروژه عکاسی بود که این کارگاه با حضور حداکثری عکاسان لامرد، گله دار، لار، پارسیان و استاد محمد امین دانشور، عکاس و مدرس عکاسی برگزاری نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی در شیراز، تهران، مسکو و پاریس و دبیر جشنواره های ملی و استانی در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان لامرد برگزار شد؛ تلاش همکاران و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد در امر برپایی این کارگاه قابل تقدیر بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز