سقوط مرد جوان از ارتفاعات کوهسرخ

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۵:۲۶:۱۶
کد خبر: ۹۲۲۵۰۷
سقوط مرد جوان از ارتفاعات کوهسرخ
سقوط مرد جوان از ارتفاعات کوهسرخ آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 4 را به همراه تیم امداد و نجات کوهستان به محل حادثه در ارتفاعات کوهسرخ اعزام کرد
علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز دراین باره گفت: جوان 28 ساله ای در هنگام کوهپیمایی به علت عدم آشنایی به محل و فنون کوهپیمایی و نداشتن تجهیزات مناسب از ارتفاع سقوط کرده و از کتف دست راست دچار آسیب دیدگی شدید شد و قادر به حرکت نبود.
وی افزود: آتش نشانان با استفاده از ابزار نجات طی مسافت زیادی به صورت پیاده  خود به محل حادثه رسانده و مصدوم را بر روی برانکارد فیکس کردند.
تیم امداد و نجات کوهستان بعد از 6 ساعت پیاده روی و ایجاد 20 کارگاه فرود ، با رعایت تمام نکات ایمنی شخص را به نقطه صفر هدایت کرده و او را تحویل عوامل اورژانس برای انتقال به مراکز درمانی دادند. 
عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان تاکید کرد: لازم است تا کوهنوردان نکات ایمنی را رعایت کنند :
همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل، آگاهی یافتن از وضعیت آب و هوا قبل از صعود به ارتفاعات و مطلع کردن خانواده و نزدیکان را از جزئیات زمانی و مکانی صعود و برگشت، از مهم‌ترین نکاتی است که کوهنوردان باید به آن توجه کنند.
به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه، کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، تلفن همراه و همچنین مسلط بودن به منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک شامل پرتگاه‌ها ، مناطق با احتمال ریزش سنگ و خودداری از صعود انفرادی و همراه بودن با گروه و افراد مجرب از نکات مهم دیگری است که باید مدنظر کوهنوردان قرار بگیرد.
به علاقه‌مندان این رشته توصیه می شود از اجرای برنامه‌هایی که فراتر از توانایی جسمی، فنی و روحی آنان است و همچنین از صعود به ارتفاعات تا 72 ساعت پس از بارش خودداری کنند و با استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های واضح مانند قرمز، زرد و فسفری و توجه به علائم هشدار دهنده و تابلوهای راهنمای مسیر به هشدارهای افراد مجرب، امدادگران و افرادی که از ارتفاع برمی‌گردند توجه کنند تا ورزشی توام با سلامتی را تجربه کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز