فرماندار ویژه لارستان :

نتیجه کار فرهنگی، تقویت حوزه های مختلف است

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۵:۱۱:۲۶
کد خبر: ۹۵۱۰۱۹
نتیجه کار فرهنگی، تقویت حوزه های مختلف است
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: نتیجه کار فرهنگی، تقویت حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان لارستان افزود: یکی از مسائل اساسی که جامعه ما گریبان گیر آن است، آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی است که به نوعی منشاء بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اجرایی، اقتصادی و غیره است.
وی تصریح کرد: همه ما اذعان داریم که تا فرهنگ غنی نشود و یا بنیه های اجتماعی تقویت نشود، امیدی به سایر موضوعات جامعه که به صورت بهینه درست شود، نیست.
 فرماندار ویژه لارستان اظهارکرد: همه اعضاء عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان بایستی این کارگروه را جدی بگیرند که این مهم گام اساسی در راستای بهتر شدن سایر ابعاد و شاخص های اجتماعی است، لذا از تمامی اعضا جلسه می خواهیم که متناسب با دستور کاری که در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان است احساس مسئولیت کنند و به عنوان یک موضوع مهم به آن نگاه کنند و با اعتقاد کامل و انگیزه و تمایل، مصوبات آن را اجرایی و عملیاتی کنند چرا که رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی یعنی نتیجه گیری در حوزه‌های اجرایی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و غیره و بهینه کردن تمامی معادلات اجتماعی است.
 حسنی به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: بحث انتخابات به عنوان یک موضوع اجتماعی و سیاسی در عمل بایستی مورد توجه قرار گیرد و به نوعی وظیفه همه است که در این رویداد مهم شرکت کنند.
معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در موضوعاتی که پیش رو داریم مثل انتخابات، شاخص‌های مهم اصلی فرهنگی خودمان را تقویت کنیم و نارسایی ها و مشکلات فرهنگی را از بدنه جامعه بزدایم به مراتب کارهای و فعالیت های اساسی و خوبی انجام داده ایم.
حسنی بیان کرد: روسای ادارات قانون‌گرایی در موضوع انتخابات را مورد توجه قرار دهند چون اگر بناست اقتداری باشد و اگر بناست مردم به ما اعتماد داشته باشند و اگر بناست که رای مردم که حق الناس است را به آن نحوی که قانون بر عهده ما گذاشته است، حراست نماییم، هیچ راهی نداریم جز اینکه قانون، مبنا و بستر فعالیت‌های اجرایی ما قرار بگیرد.
وی ادامه داد: نبایستی اقدامات، فعالیت ها و جهت گیری ها و برنامه ریزی های مسئولین ادارات به سمت و سویی برود که شائبه ای له یا علیه کاندید خاصی باشد.
 وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: مسئولین ادارات به هیچ عنوان از امکانات و تجهیزات اداری برای کاندید خاصی استفاده نکنند چون اگر پیگیری و ثابت شود مجازات سختی در پیش دارند و اگر فعالیت های انتخاباتی خود را منطبق بر قانون کنند و اعتماد سازی ایجاد شود و امانت دار خوبی برای مردم باشند، یک قدم در جهت ارتقاء شاخص های فرهنگی حرکت کرده‌اند.
 نماینده عالی دولت در لارستان اضافه کرد: ماده ۶۰ انتخابات هم این مهم را صراحتا گفته است که اگر مسئول اداره دولتی در زمان خدمتش از نامزدی حمایت یا امکانات و تجهیزات اداری خود را در اختیار آن داوطلب قرار دهد، برابر با این ماده، متحمل هزینه های ناشی از برخورد قانونی می شود.
حسنی در ادامه سخنانش به در پیش بودن ایام الله دهه فجر هم اشاره کرد و گفت: مسئولین دستگاه‌های اجرایی نقاط قوت و ضعف دهه فجر سالهای گذشته را بررسی و در این ایام برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی را در سطح شهرستان با کیفیت تر از سالهای قبل اجرایی کنند.
 فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: در حال حاضر نسل امروزی، در مقابل مجهزترین فناوریهای جدید و در مقابل بیشترین هجمه های پیچیده و گسترده دشمنان این نظام و انقلاب و مملکت قرار گرفته است، لذا ما متناسب با امکاناتی که در اختیار داریم، بایستی برای نسل امروزی برنامه و ایده های نو و جذابی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امروزه در جهان هر جا جنگ و کشتار و ویرانی است، همه و همه عاملش استکبار جهانی در راس آن آمریکا بوده است، گفت: نسل جوان امروزی بایستی چهره ی نکبت بار استکبار را بشناسد، یعنی اینکه بداند که دشمن با قوی‌ترین ابزار وارد شده است، لذا بایستی جوانان ونوجوانان امروزی را بیشتر با آرمان‌های نظام و انقلاب آشنا کرد.
 وی با بیان اینکه برای نسل امروزی خیلی سخنرانی های زیادی قابل قبول نیست بلکه در قالبهای هنری بهتر می شود به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری پرداخت، اذعان کرد: برنامه‌های اجرایی ستاد دهه فجر، مختص مرکز شهرستان نباشد، بلکه بایستی برنامه‌های کمی و کیفی زیادی با همکاری بخشداری ها ودهیاری ها در سراسر مناطق شهری و روستایی و حتی مناطق عشایرنشین اجرا شود تا پیامدهای نظام و انقلاب نمایان شود.
حسنی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی بایستی از نظر کیفی هم مورد توجه قرار گیرد، گفت: برنامه های اجرایی دهه فجر باید جذاب، و نشاط خودش را داشته باشد تا ارزش های دینی و انقلابی در جامعه طنین انداز شود.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: در دهه فجر برنامه‌ها متناسب با این نظام و انقلاب و ارزش ها و ایده ها و آرمان های انقلاب تبیین شود و بیشتر این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های هنری در سطح شهرستان اجرا شود وکاری کنیم که نقشه‌های شوم دشمنان خنثی شود و این مهم را به نسل های بعدی انقلاب انتقال یابد.
حسنی در پایان از برگزاری مراسم تقدیر از رتبه های برتر کنکور سال تحصیلی ۹8- ۹7 در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: امسال در کنکور سراسری، رتبه یک، سه و پنج کشوری را از منطقه لارستان داشتیم که بایستی برنامه‌ ی در شان این عزیزان از سوی دستگاه های مربوطه شهرستان اجرا شود.
نظر شما