مدیر کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:

رقابت ورزشکاران ۳۲ کشور جهان در فارس

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۱:۳۱:۵۷
کد خبر: ۹۵۳۹۲۵
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: تا پایان امسال 4 رویداد ملی و بین المللی در شیراز برگزار می شود و ورزشکاران 32 کشور در رشته های مختلف ورزشی در این مسابقات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حیدر علی کامیاب کلانتری در نشست خبری اعلام برنامه های این مسابقات بیان کرد: استان فارس دارای زیرساخت های ورزشی مناسبی است که باعث شده است شرایط میزبانی مسابقات ملی و بین المللی هم در این استان فراهم شود.
کامیاب کلانتری ادامه داد: استان فارس از نظر هتلینگ نسبت به کشور دارای جایگاه مناسب است و از نظر ترانزیت هوایی نیز فرودگاههای این استان با همه کشور ارتباط دارد.
وی با برشمردن ظرفیت های گردشگری و آثار باستانی نیز گفت: این مزیت در کنار مزایای دیگر باعث شده است که هیئتهای مختلف علاقه مند به برگزاری مسابقاتشان در استان فارس باشند.
کامیاب کلانتری از برگزاری 4 رویداد ملی و بین المللی تا پایان امسال در استان فارس خبر داد و گفت: ورزشکاران کشورمان به همراه ورزشکاران  32 کشور جهان در مسابقات کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی، مسابقات المپیاد روستایی با عنوان خوشه چین، مسابقات بدمینتون و مسابقات گردان گود یا همان قوی ترین مردان ایران امسال در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه کشتی ورزش اول کشور است ابراز امیدواری کرد مسابقات کشتی فرنگی در شان نام کشورمان و به شکل خوب و مناسب برگزار شود تا ادعاهای واهی کشورهایی که با سیاستهای غلط سعی در تخریب چهره کشور دارند و علیرغم اساسنامه های ورزشی، سیاست را وارد ورزش کرده اند، نشان داده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی ملی روستایی با عنوان جام خوشه چین در شیراز توسعه ورزش‌های همگانی در روستاها را از مهمترین برنامه های وزارت ورزش و جوانان دانست.
وی گفت: بیش از یک میلیون نفر از محله روستا تاکنون در این مسابقات شرکت کرده‌اند  و در مرحله پایانی نیز برترین های این مسابقات در شیراز به رقابت خواهند پرداخت.
کامیاب کلانتری همچنین خاطرنشان کرد: ضبط رقابت‌های گردان گود به میزبانی شیراز در محدوده تخت جمشید برنامه ریزی شده است که بعد از ضبط در ایام نوروز از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.
پروژه های ورزشی فارس در دهه فجر
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پروژه های متعددی در مجموع مساحت 92896 متر مربع و با اعتبار بالغ بر 55 میلیارد و 200 میلیون تومان در این استان افتتاح خواهد شد.
کامیاب کلانتری با بیان اینکه هم اکنون پروژه نیمه تمام از دولت نهم و دهم نداریم افزود: تمامی پروژه هایی که در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد به همراه پروژه ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز و ورزشگاه 6 هکتاری لامرد که در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به فارس به بهره برداری خواهند رسید در سال های 96 و 97 و در دولت تدبیر و امید کلنگ زنی شده است.
به گفته وی، یک سالن ورزشی در آباده، 4 زمین چمن مصنوعی در ارسنجان، 3 زمین چمن مصنوعی در استهبان، 5 زمین چمن مصنوعی روستایی در اقلید، 2 زمین چمن مصنوعی در بوانات، یک خوابگاه و 2 زمین چمن مصنوعی در خرمبید، 4 زمین چمن مصنوعی روستایی و یک زمین چمن روستایی در شیراز، 2 زمین چمن روستایی در گراش، 3 سالن ورزشی در کازرون، 3 زمین چمن روستایی و یک سالن ورزشی در نی ریز،  یک مجموعه ورزشی و دو سالن ورزشی و یک زمین چمن روستایی در فسا، 3 زمین چمن روستایی در زرقان،  یک زمین چمن روستایی در زرین دشت، یک سالن ورزشی در داراب، دو سالن ورزشی و یک زمین چمن مصنوعی در خنج، یک سالن ورزشی و 6 زمین چمن روستایی در جهرم، 7 زمین چمن روستایی در لامرد، 5 زمین چمن روستایی در مهر پروژه هایی هستند که در دهه فجر امسال به هبره برداری خواهند رسید.
مدیرکل ورزش وجوانان فارس از رسانه‌های حاضر در جلسه خواست تا با انعکاس مطلوب رویدادهای ورزشی به دنیا نشان دهند که ایران و شهرهای آن دارای مردمانی مهربان و متدین است و مهمان نوازی می‌تواند بخشی از هجمه‌ها را علیه کشور کم کند.
کامیاب همچنین از برگزاری یکهزار و ۵۰۰ برنامه ورزشی در ایام دهه فجر با رویکرد همگانی قهرمانی در سطح فارس خبر داد.
ورزش بهترین راه ارتباط و گفتگو با جهان است
در این نشست معاون توسعه منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز گفت:  ورزش بهترین راه ارتباط با جهان و گفتگو با ملت هاست.
محسن سالاری بیان کرد: امروز وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور در شرایط سختی قرار گرفته است و خیلی از گفتگوها و سخنانی که از راههای سیاسی و اقتصادی قابل گفتن نیست می توان از طریق ورزش به مردم جهان منتقل کرد.
سالاری برگزاری مسابقات بین المللی را در این شرایط فرصتی دانست که بنگاه های اقتصادی نیز به جمایت و پشتیبانی از این مسابقات که به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد دانست و افزود: 14400 ثانیه پخش مسابقات فرصت بسیار مناسبی است که بخش خصوصی با اسپانسری مسابقات هم به کار تبلیغاتی خود بپردازد و هم به ورزش استان کمک کند.
رقابت ورزشکاران 6 کشور در مسابقات کشتی فرنگی
رییس هیئت کشتی استان فارس نیز در این نشست به تشریح برنامه های مسابقات جهانی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی اشاره کرد و گفت: این مسابقات از روز پنجشنبه سوم بهمن در ورزشگاه شهید آیت‌ا... دستغیب شیراز با حضور کشتی‌گیران مطرح از ۵ کشور جهان برگزار می‌شود و تا پایان روز جمعه ۴ بهمن ادامه دارد.
محمد موسایی اظهار کرد: در این مسابقات ۱۵۰ کشتی گیر از کشورهای صاحب کشتی ارمنستان، روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان به همراه ورزشکاران کشورمان به روی تشک خواهند رفت.
او خاطرنشان کرد: هر کشتی گیری که بخواهد به دوبنده تیم ملی در مسابقات آسیایی، انتخابی المپیک و المپیک برسد باید در این رقابت‌ها شرکت کند و بر همین اساس ۱۰۰ کشتی گیر ایرانی به جز چهار کشتی گیر از جمله آقایان محمدعلی گرایی، علیرضا نجاتی و سعید عبدولی که به صلاح دید محمد بنا، سرمربی کشتی ایران معاف شده‌‌اند در این رقابت‌ها حضور دارند.
وی بیان کرد: به دنبال مشکلات پیش آمده در مسابقات جهانی کشتی و مسابقات کشتی در کرمانشاه بسیاری بر این عقیده بودند که در حال حاضر برگزاری این مسابقات مناسب نیست اما استان فارس نشان خواهد داد با میزبانی مناسب و شایسته توقع کشتی گیران، مربیان، طرفداران و علاقه مندان به کشتی و مسئولین را برای سال های آینده بالا خواهد برد و کار سایر استان ها برای میزبانی مسابقات سخت تر خواهد شد.
موسایی ادامه داد: در حاشیه این مسابقات با همکاری هیئت پهلوانی استان فارس، بازوبند پهلوانی به امید نوروزی کشتی گیر بزرگ این استان اهدا و از قاسم رضایی و حمید سوریان، قهرمانان المپیکی کشتی ایران و جمعی از پیشکسوتان فارس تقدیر خواهد شد. 
رییس هیئت کشتی استان فارس بیان کرد: این مسابقات در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 10:30 الی 13:30 و 16 تا 20 برگزار می شود و مراسم افتتاحیه رسمی مسابقات نیز روز پنج شنبه ساعت 15:30 برگزار می گردد.
موسایی با بیان اینکه 100 کشتی گیر از کشورمان در این مسابقات حضور خواهند داشت، اظهار کرد: از این تعداد 14 کشتی گیر از استان فارس خواهند بود.
وی همچنین از حضور 3 داور بین المللی ایرانی در این مسابقات خبر داد.
شیراز میزبان 700 ورزشکار در مسابقات جام خوشه چین 
رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان فارس نیز در این نشست گفت: مسابقات ورزشی ملی روستایی با عنوان جام خوشه چین برای نخستین بار در کشور به میزبانی فارس در روزهای ۹ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
فریبا افشون افزود: ٥ استان کشور همزمان متقاضی برگزاری مرحله کشوری مسابقات جام خوشه‌چین بودند اما با نظر مساعد وزیر ورزش و جوانان و پیگیری های مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس این میزبانی به فارس رسید.
وی بیان کرد: در این مسابقات ٧٠٠ ورزشکار، داور و مربی از سراسر کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، هفت سنگ، چوب کشی و دو میدانی در هفت مکان ورزشی شیراز حضور خواهند داشت.
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی فارس هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط در روستاییان و زمینه سازی برای ارتقای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی عنوان کرد.
وی شناسایی استعدادها را از اهداف دیگر این مسابقات عنوان کرد و گفت: برای شناسایی و توانمندسازی استعدادهای این رشته های ورزشی استعدادیابان فدراسیونهای این رشته ها در شیراز حضور خواهند داشت.
افشون با تاکید بر قهرمانان و نخبه‌های روستایی در بخش ملی این مسابقات حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد:: جام خوشه چین در استان فارس در بخش استانی در چهار منطقه با حضور ٨ هزار و 659 شرکت کننده برگزار شد.
وی اعلام کرد: رقابت های بخش بانوان در روزهای مسابقات از ساعت 8 تا 13 و مسابقات آقایان از ساعت 14 تا 22 و آیین اختتامیه این مسابقات در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار می‌شود،
برگزاری رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر به میزبانی فارس
رئیس هیئت بدمینتون استان فارس نیز در این نشست از برگزاری بیست و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی این استان خبر داد و گفت: این رقابت‌ها طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ بهمن در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود.
ابراهیم راضی افزود: علی‌رغم اینکه در شهریورماه امسال، میزبانی این مسابقات به استان سمنان واگذار شده بود اما با پیشنهاد و پیگیری استان فارس، این میزبانی به فارس رسید.
او افزود: پیش‌بینی شده بود که میزبان 39 تیم از 39 کشور باشیم که عمده آنها اروپایی و آمریکایی بودند اما به دلیل بروز برخی مسائل سیاسی طی دو هفته گذشته تعدادی از کشورها از حضور در این مسابقات صرف نظر کردند و تاکنون 27 کشور اعلام آمادگی کرده اند که حضور ۲۳ کشور قطعی شده است.
رئیس هیئت بدمنیتون استان فارس با بیان اینکه ١٠ نفر از داوران این مسابقات از کلانشهر شیراز هستند، گفت: مسابقات بدمینتون یک سر داور دارد که از کشور هند انتخاب شده است.
راضی عنوان کرد: با توجه به میزبانی شیراز تعداد ۹ ورزشکار فارسی سهمیه حضور در این رقابت‌ها در قالب تیم ملی را دارند.
او با بیان اینکه از سوی فدراسیون جهانی برای این رقابت‌ها جایزه ۲۵ هزار دلاری در نظر گرفته است، تاکید کرد: این مسابقات تاثیر مستقیمی بر حضور ورزشکاران این رشته در المپیک دارد.
وی بیان کرد: برای برگزاری این مسابقات 3 زمین بدمینتون در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز نصب شده است.
برگزاری مرحله نهایی "گردان گود" در شیراز
در این نشست همچنین نایب رییس هیئتهای زورخانه ای و پهلوانی استان فارس، مرحله نهایی دومین دوره رقابت های قویترین مردان زورخانه با عنوان "گردان گود" در شیراز برگزار خواهد شد. 
سیروس حیدری بیان کرد: با اعلام فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور این رقابت ها با هدف رشد و توسعه ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در میان افراد جامعه، جذاب سازی، ایجاد رقابت سالم در میان جوانان، الگو سازی رقابت های ملی با اولویت قراردادن جنبه های پهلوانی و اخلاقی در سه مرحله منطقه ای، مقدماتی کشوری و مرحله نهایی کشوری برگزار می شود و مراحل مختلف این مسابقات ضمن تهیه و تولید توسط فدراسیون در ایام تعطیلات نوروز برای مخاطبان و علاقمندان به این ورزش اصیل و ایرانی از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
حیدری افزود: مرحله نهایی این رقابت ها 20 بهمن ماه سال جاری در تخت جمشید برگزار می گردد و پس از تهیه و تدوین از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایام تعطیلات نوروز برای علاقمندان به این رشته پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: نفرات شرکت کننده در دومین دوره رقابت های قویترین مردان زورخانه با عنوان "گردان گود" در آیتم های سنگ و شنای سوئدی، کباده و میل گیری، سنگ گیری ایستاده، گذاشتن میل روی سکو، میل تعادلی و زورآزمایی(کشتی پهلوانی) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز