وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی :

افزایش دانشکده های پزشکی در کشور ثمره انقلاب است

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۲:۱۲:۳۵
کد خبر: ۹۶۳۱۲۴
افزایش دانشکده های پزشکی در کشور ثمره انقلاب است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش تعداد 6 دانشکده پزشکی به 66 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی را از ثمرات انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ما از 56 هزار تخت قبل از انقلاب به 120 هزار تخت بعد از انقلاب ارتقاء پیدا کرده ایم علاوه بر این 1080 مرکز درمانی در روستاها داشتیم که اکنون به 18 هزار خانه بهداشت در اقصی نقاط کشور رسیده ایم.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد؛ دکتر «سعید نمکی»  در آئین راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن شهرستان لامرد، ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی، در تحلیلی مقایسه ای از دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: امروز ما در شهر لامرد ما شاهد افتتاح MRI بودیم که روزی رویا و آرزوی کل کشور بود.
وی آمار واکسیناسیون قبل از انقلاب را 25 درصد اعلام کرد و بیان داشت: جمعیت 83 میلیونی کشور امروز 100 درصد پوشش واکسیناسیونی را داراست؛ همچنین ما توانسته ایم امسال گواهی حذف سرخک را به عنوان یکی از سرافرازترین کشور های منطقه از سازمان جهانی بهداشت اخذ کنیم و امیدواریم ریشه کنی مالاریا را نیز به زودی جشن بگیریم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به اپیدمی بیماری آنفولانزا در جهان و درگیری بسیاری کشورها با آن خاطرنشان کرد: در ایران به کمک سیستم بهداشتی قوی، موفق به مهار این بیماری شدیم.
تولید 97 درصدی داروی موردنیاز در داخل کشور/صادرات دارو به 50 کشور جهان
زیر بهداشت با نیم نگاهی به تلاش های آمریکا برای ایجاد یأس، درماندگی و ناامیدی در عرصه تولید دارو و موفقیت های نظام سلامت کشور در عرصه خدمات دارویی اظهار داشت: در سال های پیش از انقلاب اسلامی، تنها 25 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شد و اکنون علاوه بر افزایش این آمار به 97  درصد، موفق به صادرات دارو به 50 کشور جهان نیز شده ایم و کمبودهای دارویی، نسبت به سال گذشته، به یک سوم کاهش یافته است.
لامرد
دکتر نمکی پیشرفت در حوزه پژوهش و فناوری از دیگر دستاورد عرصه سلامت کشور برشمرد و گفت: 1200 شرکت دانش بنیان که به صورت جهادگونه فعالیت می کنند، نیازهای جامعه در زمینه تجهیزات پزشکی و دیگر عرصه ها، تامین میکنند‌.
شهید سردار قاسم سلیمانی مظلوم در راه مبارزه با تروریسم بود
وی در بخش دوم صحبت های خود به افزایش شناخت ابعاد والای شخصیتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی پس از شهادتش پرداخت و بیان کرد: امروز کل جهان فهمید که شهید سردار قاسم سلیمانی تروریسم نبود بلکه مظلوم در راه براندازی تروریسم بود، این پرده دری از جنایت آمریکا مظلومیت شهید سردار قاسم سلیمانی را آشکار کرد.
او اضافه کرد: امروز تمام جهان، شهید سپهبد قاسم سلیمانی را به عنوان شهید مظلوم ضدتروریست می شناسند که برای زمین گیر کردن منافقان، تروریست ها و به ویژه داعش، که دست پرورده آمریکا و اسرائیل بود تلاش ها و اقدامات بسیاری انجام داد.
وزیر بهداشت با اشاره به طرح ریزی ترور این شهید اسلام و انقلاب از سوی صهیونیست ها و آمریکا، تصریح کرد: اکنون آمریکا و اسرائیل از شهید سلیمانی، بیش از زمان حیات او واهمه دارند و این نشان دهنده عظمت و روحیات بزرگ میلیون ها سرباز ولایت و ایران و امام حسین(ع) است.
این مقام مسئول در پایان شهادت سردار سلیمانی را عامل وفاق ملی دانست که همه چهره های سیاسی برای پاسداشت این سردار ملی و عقیدتی حضور یافتند و این عظمت در دنیا به نمایش گذاشته شد و علاه بر آن پس از به شهادت رساندن سپهبد شهید سلیمانی، آمریکا در نظر هم پیمانانش محکوم شد.
نظر شما