رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

کتاب اصلی‌ترین گوهر فرهنگ است

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۰:۱۴:۲۲
کد خبر: ۹۶۳۹۱۷
کتاب اصلی‌ترین گوهر فرهنگ است
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: کتاب اصلی‌ترین گوهر فرهنگ است و چنانچه به کتابخوانی توجه نکنیم، نمی‌توانیم مدعی باشیم که فرهنگ‌شهر هستیم و می‌خواهیم شهرمان را به محیط زیستی مناسب برای همشهریان بدل کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر مرتضی جعفری ضمن تبریک کسب عنوان پایتختی کتاب ایران به شهروندان فهیم شیرازی و همه فعالان در اجرای این طرح از جمله شهرداری.شورای اسلامی شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی فعال در این طرح، عنوان کرد: این تلاش حاصل هم‌افزایی بین نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف است که سرمایه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود.
وی ابراز داشت: مهم‌ترین هدف از این جشنواره افزودن کتاب به سبد خرید مردم است و اینکه آنها اهتمام بیشتری برای خرید کتاب داشته باشند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه ایجاد تنوع در سبد کتاب شهروندان بسیار مهم است، ابراز داشت: در سال آینده قصد داریم به موضوع گسترش کتابخانه‌ها در بخش‌های مختلف شهر شیراز، به ویژه نقاط کمتر برخوردار توجه کنیم.
دکتر جعفری بیان داشت: افزون بر افزایش زیرساخت‌ها باید کتاب را به گونه‌ای جذاب به مردم معرفی کنیم تا بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و بتوانیم یکی از عوامل اصلی رشد فرهنگی را تحقق بخشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های شهرداری در سال ۹۹ توجه به احیای میراث مکتوب شهر یعنی آثار برجسته هنرمندان، دانشمندان، شاعران و نویسندگان بزرگ خواهد بود.
وی هنرمندان را میراث معنوی شایان توجهی دانست و بیان کرد: توجه ویژه به ناشران می تواند برای دمیدن روحی تازه به کالبد شیراز کمک کند؛ البته صرفا به ناشران سنتی توجه نمی‌کنیم و انتشار کتاب‌های صوتی و دیجیتال را نیز با رویکرد مشارکت همه اقشار جامعه اعم از معلولان و کم‌توانان در دستور کار قرار داده‌ایم.
شهر شیراز ۱۹ بهمن‌ماه در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات ملی و استانی در تهران موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، از میان شهرهای اوز، بم، ری، رفسنجان که به مرحله نیمه‌نهایی پایتخت کتاب ایران راه یافته بودند، این عنوان را برای سال ۹۹ کسب کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز