مدیران شهری شیراز به نمایندگی از شهروندان به زیارت شهدا رفتند

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۳:۵۱
کد خبر: ۹۷۹۶۷۳
مدیران شهری شیراز به نمایندگی از شهروندان به زیارت شهدا رفتند
تنی چند از مدیران شهری شیراز به دلیل تعطیلی آرامستان‌ها، به نمایندگی از شهروندان شیرازی در روز پنجشنبه آخر سال به زیارت اهل قبور رفتند و با غبارروبی و تقدیم گل به شهدا ضمن گرامی‌داشت یاد آنان به پیشواز سال نو رفتند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، در این مراسم که در صبح واپسین پنجشنبه سال ۱۳۹۸ برگزار شد، دکتر مرتضی جعفری، معاون فرهنگی شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، محمدرضا محمد حسن‌پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز، دکتر فرود بذرافشان شهردار منطقه ۵ شیراز و محمود رجایی مشاور امور ایثارگران شهرداری شیراز در قطعه شهدای گمنام حاضر شدند و در پای سفره‌ هفت‌سینی که با یاد شهدا چیده شده بود، یاد و خاطره آنان را گرامی‌داشتند. 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم ابراز داشت: با توجه به درخواست شهردار  شیراز، مهندس اسکندرپور مبنی بر حضور نیافتن شهروندان در آرامستان‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا حتی در بحبوحه بیماری، چند نفری از فرزندان شهر شیراز به نیابت از مردم شهر شیراز در این مراسم شرکت کردند. 
دکتر جعفری ابراز داشت: همه‌ساله، یکی از آیین‌های مهم تحویل سال شهر شیراز باعنوان "سفره وصل" توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و هیات شهدای گمنام در آرامستان دارالرحمه شیراز برگزار می‌شد. 
وی افزود: در این برنامه سفره هفت‌سینی متناسب با فضای معنوی آرامگاه شهدای گمنام و قطعه شهیدان شیراز طراحی می‌شد و مراسم تحویل سال افزون بر حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و دیگر اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز در این مکان نیز با حضور بسیاری از خانواده‌های شهدا و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت در پای سفره وصل برگزار می‌شد و سال جدید در مراسمی آیینی و معنوی در جوار  شهدا آغاز می‌گردید که امسال به دلیل شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا این مراسم به سادگی و با حضور تنی چند از مدیران شهری صورت گرفت. 
معاون فرهنگی شهردار شیراز، با اشاره به سالگرد شهادت شهید عبدالمجید سپاسی، عنوان کرد: نمایندگان شهروندان شیراز بر سر مزار این شهید بزرگوار  که در ۲۹ اسفند‌ماه به فیض شهادت نائل شد، حاضر شدند؛ همچنین آرامگاه شهید عبدالله اسکندری به نیابت از شهدای مدافع حرم و شهید عباس دوران نیز با عنوان نماد رشادت شهر شیراز عطرافشانی شد. 
دکتر جعفری ضمن آرزوی سلامت و تندرستی برای تمام شهروندان شیراز و هم‌میهننان، از آنان درخواست کرد با شکیبایی این روز‌های دشوار را از سر بگذرانند و با پیوستن به پویش در خانه بمانیم و نرفتن به سفر با همیاری یکدیگر بیماری را از سر بگذرانند.
نظر شما