امید کودکان کار به صبح آفرینش

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۳:۳۲:۴۳
کد خبر: ۹۸۰۵۰۶
امید کودکان کار به صبح آفرینش
کودکان کار در شهر شیراز با امید به حمایت های موسسه مردم نهاد صبح آفرینش فعالیت های روزانه خود را ادامه میدهند.
محمد مسعودیان عضو سازمان مردم نهاد صبح آفرینش در گفتگو با خبرنگار برنا از فارس اظهارداشت:با توجه به توانمندی های جوانان عضو موسسه و انگیزه فراوان این قشر برای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی ، صبح آفرینش متولی تسهیل گری در محله سنگ سیاه شهر شیراز شد.
وی افزود: پس از آموزش مقدماتی دردفاتر تهسیل گری شهرداری واقع در محله پرآسیب سنگ سیاه و شاهچراغ مستقر شده ایم  تا با استفاده از فرصت های موجود فعالیت های در حوزه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به افراد آسیب دیده داشته باشیم.
این فعال اجتماعی یادآور شد: از چند سال قبل در محلات کمتر برخوردار شیراز مانند: بافت قدیم،سنگ سیاه، محله بیات برای کاهش آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوان محله که اغلب برای گذران زندگی مجبور به کار می باشند ،  تلاش می کنیم.
آموزش ورزش به کودکان کار
عضو سازمان مردم نهاد صبح آفرینش بیان کرد: برگزاری کلاسها و دوره های مختلف ورزشی یکی از اقدامات این موسسه بود که درهمین راستا از ابتدای سال گذشته با حمایت متولیان و همکاری حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در بخشی از فضای مسجدجامع عتیق تعدادی تاتامی قرار داده شد تا  مکانی برای آموزش یوگا و ووشو برای کودکان کار آماده شود ولی با توجه به خطرات احتمالی و نبود بیمه ورزشی آن مکان تعطیل شد.

صبح |آفرینش

مسعودیان ادامه داد: با توجه به علاقمندی کودکان کار به  ورزش با همکاری مسئول سبک خونگ جوان  ووشو استاد زارع ، کودکان به باشگاهی در باقت قدیم (باشگاه برادران محمدی)منتقل شدند  و با حمایت مسئول سبک به صورت کاملا رایگان تحت آموزش قرار گرفتند.
وی افزود: درادامه نیز با حمایت جمعیت امداد دانشجویی امام علی(ع) شاخه فارس ،برای ۵۰ نفر از این کودکان تجهیزات و لباس مناسب مسابقات تهیه شد و این کودکان توانستند در مسابقات بین باشگاهی شیراز در سبک خونگ جوان  شرکت کنند و موفق به کسب مقام شوند.
کاهش آسیب اجتماعی با نقاشی
عضو سازمان مردم نهاد صبح آفرینش درادامه با تاکید براینکه آموزش نقاشی به کودکان در کاهش آسیب اجتماعی کمک می کند، عنوان کرد: در فعالیتی مشترک با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودک  و نوجوان شامل جمعیت امام‌ علی ،جمعیت شکرانه ، فصل سرو زندگی ،صلح پارس ، ترنم زیبای محبت و صبح افرینش در طول5 هفته آموزش نقاشی به کودکان تحت حمایت داده شد.

صبح |آفرینش

مسعودیان ابرازداشت: با توجه به علاقمندی کودکان به آموزش و خلق آثار زیبا در نهایت با همکاری شهرداری شیراز نمایشگاهی از نقاشی های کشیده شده توسط کودکان کار برگزارشد که با استقبال مردم همراه بود.
وی درپایان تاکید کرد: کودکان کار برای ساختن آینده خود و کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به حمایت بیشتر مردم و مسئولان دارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز