حسین انتظامی:

شورای صنفی نمایش قرار نیست در جایی غیر از خانه سینما تشکیل شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۰۹:۳۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۲۲۸۴
شورای صنفی نمایش قرار نیست در جایی غیر از خانه سینما تشکیل شود
حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در توئیتی اعلام کرد که شورای صنفی نمایش قرار نیست به جز خانه سینما در مکان دیگری تشکیل شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در پی انتشار نامه اعتراضی خانه سینما، خطاب به حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و هشدار این نهاد صنفی درباره احتمال تشدید کشمکش‌ها بر سر حواشی به‌وجود آمده پس از برگزاری اولین نشست شورای صنفی اکران، انتظامی در توئیتی بر اهمیت «نهادهای مدنی» از نگاه دولت و سازمان سینمایی تأکید کرد.

رئیس سازمان سینمایی در توئیتی که ساعتی پس از انتشار نامه خانه سینما منتشر کرد، بر این نکته هم تأکید کرد که شورای صنفی نمایش تنها در خانه سینما تشکیل جلسه خواهد داد.

در توئیت انتظامی آمده است: «شورای صنفی نمایش قرار نیست در جایی غیر از خانه سینما تشکیل شود. با یک خبر نادرست به دنبال ایجاد نگرانی صنفی و دوقطبی‌سازی‌اند. دولت متوجه اعتبار نهادهای مدنی هست. من هم که خاستگاه صنفی دارم، در پاسداری از این سیاست دولت جدی‌ترم چرا که قدر و قدرت نهادهای مدنی را می‌دانم.»

اولین جلسه شورای صنفی نمایش در سال جدید ۲۲ اردیبهشت‌ماه در سازمان سینمایی برگزار و براساس آن مرتضی شایسته به‌عنوان دبیر این شورا جانشین محسن امیریوسفی شد. این انتخاب که با اعتراض و قهر امیریوسفی همراه شد، تا به امروز مجادلات و نگرانی‌هایی را درباره دخالت سازمان سینمایی در فعالیت‌های یک شورای «صنفی» در میان فعالان سینما به‌وجود آورده است.

نظر شما