تهیه‌کننده «دل»:

تلویزیون در بزنگاه‌ها بهتر از نمایش خانگی عمل کرده

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۷۶۶
تلویزیون در بزنگاه‌ها بهتر از نمایش خانگی عمل کرده
جواد فرحانی تهیه‌کننده، سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی که سابقه تهیه کارهایی چون «دل» و «قلب یخی» برای شبکه نمایش خانگی، تهیه‌کنندگی «خوابم می‌آدِ» رضا عطاران برای سینما و «خندوانه» و... برای تلویزیون دارد، معتقد است مدیران تلویزیون اگر تصمیم بگیرند، به راحتی مجوزهای ساخت و نمایش سریال‌‌های شبکه نمایش خانگی را در اختیار خواهند گرفت و شایعه لغو موقف صدور پروانه نمایش در این شبکه برای انتقال این شورا به تلویزیون واقعیت ندارد.

جواد فرحانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درمورد ادامه فعالیت شبکه نمایش خانگی زیرنظر تلویزیون و اعمال سانسور بیشتر در سریال‌ها را اشتباه دانست و گفت: «این موضوع را تکذیب می‌کنم چرا که معتقدم تلویزیون و مدیرانش آنقدر قدرتمند هستند که تصمیم خود را عملی کنند و نیازی به شایعه‌سازی و زمینه‌سازی برای چنین کاری ندارند. به عنوان تهیه‌کننده‌ای که در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فعالیت کرده‌‎ام باید بگویم اتفاقا تلویزیون در بزنگاه‌ها بهتر از نمایش خانگی عمل کرده و گاهی آثاری بوده‌اند کهند  خط قرمزها را دور زده‌اند.»

فرحانی درمورد لغو موقت مجوز ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: «داشتن نظم نکته مهمی است که با رعایت آن و اعلام صریح و شفاف آمار جلوی گمانه‌زنی‌ها را بگیریم. اینکه اعلام کنیم دیگر مجوز نمی‌دهیم اشتباه است وگرنه اگر تعداد دقیق سریال‌‌های آماده نمایش، سریال‌های در حال ساخت و پروانه‌های صادر شده و درخواست‌های در صف انتظار برای ساخت منتشر شود، مشخص می‌شود که آیا سریال‌سوزی رخ خواهند داد و یا موضوع چیز دیگری است.»

او افزود: «با این تصمیم مخالفتی ندارم و تنها نحوه اعلام آن بدون بیان شفاف و آمار را غلط می‌دانم. با توجه به تعداد بین 1 تا 2 میلیون کاربر، فکر می‌کنم و با در نظر گرفتن کمبود گنجایش سایت‌های نمایش اینترنتی آثار شبکه نمایش خانگی، سریال‌ها روی هم می‌افتند و موجب سریال‌سوزی خواهد شد.»

جواد فرحانی درمورد اشتیاق ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: «برای سرمایه‌گذاری در سینما آدم‌های بسیار زیادی هستند که حاضرند یک بار وارد این حرفه شوند و بعد هم می‌روند. در شبکه نمایش خانگی هم همین موضوع وجود دارد...»

جواد فرحانی در ادامه با انتقاد به نحوه تبلیغات آثار در فضای مجازی گفت: «سریال «دل» تمام رکوردها را جابه‌جا کرد اما می‌بینیم بعضی سایت‌ها و کانال‌‌ها در فضای مجازی اعلام می‌کنند یک ‌فیلم با فلان‌ساعت و فلان‌دقیقه و... رکوردها را شکسته است. این نوع تبلیغات برای آثار خاص غلط است.»

او در ادامه گفت: «موضوع دیگر وجود سایت‌‌های کثیفی است که تهیه‌کنندگان را تهدید می‌کنند؛ مسج‌هایی در گوشی خودم دارم با این مضمون که اگر پول ندهی سریالت را می‌زنیم! و البته اگر چول بدهیم هم تعریف می‌کنند... درباره پول‌‌‌های کثیف سینما و شبکه نمایش خانگی حرف زده می‌شود اما چرا کسی سراغ منتقدانی نمی‌رود که چند میلیون می‌گیرند و فیلم‌‌ها را تخریب می‌کنند؟»

فرحانی گفت: «منتقدی که حاضر است دروغ بگوید _ منتقدی مدعی بود هدیه تهرانی نقش کوتاهی در سریال دارد در حالی که تهرانی یکی از بازیگران اصلی کار بود _ و سریال «قلب یخی» را بزند، آدم بی‌اخلاقی است که برای هر نقد منفی پول گرفته است؛ چرا کسی به چنین آدم‌هایی که اعلام می‌کنند در ازای 3 میلیون تومان نقدهای مثبت می‌نویسند، نمی‌پردازد و همیشه موضوع پول کثیف سینما و تلویزیون مطرح است؟ منتقدی چنان با شیفتگی از یک کار معمولی صحبت می‌کند که نمی‌توانید باور کنید راجع به یک اثر معمولی حرف می‌زند...»

این تهیه‌کننده در آخر گفت: «22 سال است که در این حرفه هستم و با افتخار از دستیار 3 شروع کردم و به تدریج به اینجا رسیده‌ام؛ نیمی از عمرم را در این کار بوده‌ام و تمام پستی و بلندی‌‌‌ها را دیده‌ام و با پول کثیف هم سریال نساخته‌ام اما بدانیدم اما اگر مطبوعات از پول کثیف می‌گوید بخشی از آن هم به منتقدانی می‌رسد که برای بعضی کارها تبلیغ کنند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز