همزمان با سالروز تولد خالق «زیر درختان زیتون»؛

موزه سینما امانتدار بخش دیگری از جوایز «عباس کیارستمی» شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۹:۰۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۷۹۴۶
موزه سینما امانتدار بخش دیگری از جوایز «عباس کیارستمی» شد
همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی در روز اول تیرماه بخش دیگری از جوایز ، تقدیرنامه‌ها و لوح‌های زندهیاد «عباس کیارستمی» به گنجینه ارزشمند این هنرمند در موزه سینمای ایران اضافه شد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، این جوایز که بخش زیادی از آن مربوط به جشنواره‌های مطرح جهانی است با همکاری بنیاد کیارستمی به صورت امانت در اختیار موزه سینما گذاشته شد. 

از میان جایزه ها، مدال ها و تقدیرنامه  ها که به ویترین عباس کیارستمی در موزه سینما اضافه شده میتوان به جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو، جایزه بزرگ جشنواره سائوپائولو، مدال یادبود کشور فرانسه، جایزه روبرتو روسلینی،جایزه جشنواره بوئنوس آیرس و سانفرانسیسکو، مدال شهرنانت فرانسه، مدال انستیتو فیلم بریتانیا، مدال سنت ایرکس، مدال دانشگاه سوربون و ... اشاره کرد.

همچنین نخل طلای جشنواره فیلم کن برای فیلم «طعم گیلاس»، جایزه یادبود بزرگداشت کارگردانان جشنواره سه قاره نانت، جایزه یوزپلنگ برنز جشنواره لوکارنو، ارگ چوبین سینما کولون جشنواره ماردل پلاتا، مدال جشنواره توکیو، جایزه ویژه هیات داوران هجدهمین جشنواره فیلم سایوپائولو برزیل و چند جایزه و مدال از جشنواره جیفونی از جمله جوایزی و یادگاریهایی است که پیش از این در ویترین ویژه «عباس کیارستمی» در موزه سینما به نمایش درآمده است.

یادآور میشود، زندهیاد«عباس کیارستمی» از اعضای هیئت موسسان موزه سینمای ایران در سال ۱۳۷۳ بود. 

موزه سینمای ایران از فرزند ایشان «احمد کیارستمی» برای اهتمام و مساعدت در ارتقاء سطح کیفی گنجینه تاریخ سینما سپاسگزاری میکند. 

عبّاس کیارستمی نویسنده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، عکاس، نقاش، گرافیست و چهره مطرح سینمای ایران در جهان چند روز  بعد از تولدش در ۱۴ تیر ۱۳۹۵ بعد از چند عمل ناموفق  مجبور به ترک ایران شد و چند روز بعد در بیمارستانی در فرانسه درگذشت.

 او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار میآید و آثار او با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است. 

لیست کامل جوایزی که در ویترین عباس کیارستمی به امانت قرار گرفت به شرح زیر است: 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز