به روایت پرس تی وی؛

تلاش های آمریکا برای ادامه تحریم های ایران در سایه همراهی آژانس

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷۴
تلاش های آمریکا برای ادامه تحریم های ایران در سایه همراهی آژانس
تلاش دونالد ترامپ برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران و گزارش منفی آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره ایران با رویه ای خلاف معمول، طی گفت و گو با سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، این برنامه با اشاره به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای که در آن برخی از اماکن را به شکل Access Denied  مشخص کرده به بحث پیرامون این واقعیت که ایران هیچ گاه اجازه دسترسی آژانس را به این مناطق نداده بود، می پردازد.

این برنامه همچنین با اشاره به حمایت آمریکا از انتخاب مدیرکل جدید آژانس به نقد و بررسی چارچوب جدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای که بر اساس اطلاعات جاسوسی اسرائیل است پرداخته و مخالفت ایران و بسیاری از کشورهای دیگر با این اقدام و امکان امتناع ایران از پاسخگویی به سوال های غیرمنطبق با قالب های توافق شده را مورد واکاوی قرار می دهد.

در ادامه این برنامه با نگاهی به توافق انجام شده در برجام مبنی بر برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی ایران در اکتبر 2020 بحث و گفت و گو درخصوص عزم قوی آمریکا برای جلوگیری از تحقق این رویداد از راه های احتمالی مختلف از جمله استفاده از اهرم Snapback  و عدم امکان استفاده از آن به دلیل خروج آمریکا از برجام، ارایه قطعنامه هایی به شورای امنیت برای جلوگیری از برداشته شدن تحریم های ایران و مقابله چین و روسیه با چنین قطعنامه هایی و در نهایت تحریک اروپایی ها به استفاده از ابزار  Snapbackصورت خواهد گرفت.

مروری بر اقدامات ایران پس از خروج چند مرحله ای از برجام، وجود امکان حقوقی برای ایران جهت ادامه غنی سازی و نگاهی به عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی از جمله برجام از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 4 تیر از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز