تصویربرداری مستند «Gcs۳» به نیمه رسید/ بررسی آسیب های مغزی

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۹:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۰۶۴۲
تصویربرداری مستند «Gcs۳» به نیمه رسید/ بررسی آسیب های مغزی
تصویربرداری مستند داستانی «Gcs۳» (ضریب هوشیاری ۳) به تهیه کنندگی و کارگردانی ابراهیم شفیعی از نیمه گذشت.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا ، تصویربرداری مستند داستانی «Gcs۳» (ضریب هوشیاری ۳) به تهیه کنندگی و کارگردانی ابراهیم شفیعی که که به بیماران درگیر کُمای عمیق و آسیب های مغزی می پردازد، از نیمه گذشت.

مستند داستانی «Gcs۳» به کارگردانی ابراهیم شفیعی در حالی روزهای میانی تصویربرداری را پشت سر می گذارد که انجمن اهدای عضو، سازمان هلال احمر تهران و انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران در حال همکاری با این گروه هستند. همچنین تصویربرداری بخش گفتگو با مجید خسروی یکی از جراحان مغز و اعصاب به عنوان مشاور پزشکی و علمی پروژه نیز به تازگی به پایان رسیده، مجید خسروی دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یکی از جراحان معتبر مغز و اعصاب است که تاکنون حدود ۷۰۰۰ بیمار تحت عمل جراحی وی قرار گرفتند.

مجید خسروی با بیان اینکه در علم پزشکی مدرن هنوز درمان قطعی برای سرطان وجود ندارد، توضیح داد: علم پزشکی در زمینه جراحی مغز و اعصاب در درمان ۲ بیماری آسیب های نخاعی و قطع نخاع و مرگ مغزی ناتوان است و با وجود راهکارهای پیشنهادی، همچنان به درمان قطعی در این زمینه دست پیدا نکرده ایم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد جراحی مغز و اعصاب در ۲ رشته آسیب نخاعی و مرگ مغزی متمرکز خواهد شد چون به شکل میانگین در دنیا حدود ۵ میلیون بیمار در سال به علت آسیب های مغزی دچار مرگ مغزی می شوند که این آمار پس از سرطان و بیماری قلبی، بالاترین میزان مرگ و میر را نشان می‌دهد. این مستند نیز به این موضوع جذاب می پردازد که امیدوارم دریچه ای برای پیشرفت در زمینه علم پزشکی و جراحی مغز و اعصاب در درمان بیمارانی باشد که به علت آسیب های مغزی دچار کاهش سطح هوشیاری، کما و در نهایت مرگ مغزی می شوند.

خسروی در پایان تاکید کرد : مستند «Gcs۳» خبر مهمی به مردم خواهد داد و به نظرم پس از اکران فیلم، سیستم آموزشی ما در جراحی مغز و اعصاب دچار تحول شگرفی در نجات جان بیماران خواهد شد و قدمی رو به جلو خواهیم برداشت.

مستند داستانی «Gcs۳» بر طبق مدارک، مستندات و مشاوره اساتید و جراحان مغز و اعصاب ایران پیش می رود و طبق پروتکل های بهداشتی اتحادیه اروپا، قرار است این گروه برای ادامه تصویربرداری عازم آمریکا و کشورهای اروپایی شوند.

 

نظر شما