در شبکه پرس تی وی؛

نگاهی به محکومیت میانمار در مساله روهینگیا از سوی دیوان دادگستری بین المللی

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۳۲۸۵
نگاهی به محکومیت میانمار در مساله روهینگیا از سوی دیوان دادگستری بین المللی
برنامه این هفته «شبه قاره» (The Subcontinent) در شبکه پرس تی وی به بررسی صدور حکم دیوان دادگستری بین المللی به سود روهینگیا در ژانویه 2020 و سوء استفاده از کمک های خیریه گردشگران خارجی تحت عنوان کمک به یتیم خانه ها در نپال می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این برنامه که به تهیه کنندگی حسین مهدیان روی آنتن می رود، ضمن اشاره به وضعیت مسلمانان روهینگیایی و رای اخیر دیوان بین المللی دادگستری به نفع این مردم، اقداماتی که دولت میانمار در پی صدور رای دیوان بین المللی دادگستری صادر کرده مورد واکاوی قرار می گیرد.

در این برنامه دلایل اهمیت رای دیوان بین المللی دادگستری، تاثیر فشارهای بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری در سرنوشت مردم روهینگیا و واکنش مردم روهینگیا در قبال رای دیوان بین المللی دادگستری بررسی خواهد شد.

بخش دوم این برنامه نیز با نگاهی به وضعیت کودکان بی سرپرست نپالی و محرومیت هایی که از آن رنج می برند، اقدامات دولت هند برای جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان بی سرپرست نپالی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

در این زمینه ضمن اشاره به اقدامات دولت هند در مبارزه با قاچاق کودکان در نپال، نقش اقدامات داوطلبانه گردشگران برای کمک به مردم مناطق محروم در نپال بررسی می شود.

«شبه قاره» با اجرای محمد جان حسین جمعه 13 تیر ساعت 18:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 11:00 و 17:00 ، یکشنبه ساعت 01:00 بامداد، 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 12:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

 

 

نظر شما