در شبکه پرس تی وی؛

بررسی پیامدهای مثبت تحریم ها و حرکت ایران به سمت اقتصاد بدون نفت

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۴۵۳
بررسی پیامدهای مثبت تحریم ها و حرکت ایران به سمت اقتصاد بدون نفت
مروری بر تحریم های نفتی آمریکا و اهداف سیاسی و اقتصادی پنهان در آن و گفت و گو پیرامون پیامدهای مثبت تحریم ها و حرکت ایران به سمت اقتصاد بدون نفت در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه با اشاره به امتناع برخی از خریداران از خرید نفت ایران به دلیل تحریم های ایالات متحده، آگاهی نظام حاکمیتی ایران از مضرات اقتصادی و حتی فرهنگی وابستگی به درآمدهای نفتی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این برنامه ضمن بررسی مضرات وابستگی صرف به صادرات نفتی از جمله واردات ارزان قیمت، بروز فساد اقتصادی در میان برخی از افراد سودجو و کاهش بهره وری در سازمان های وابسته به بودجه نفتی به واکاوی تقویت بازار سرمایه و هدایت و تشویق سرمایه های مردم برای رفتن به سمت بورس به عنوان یکی از پیامدهای مثبت کاهش درآمدهای نفتی خواهد پرداخت.

در این برنامه همچنین تاثیر کاهش ارزش ریال علیرغم گرانتر شدن کالاها بر گرایش مردم از واردات به هر قیمت به سمت تولید به هر صورت از جمله در حوزه پوشاک مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

این برنامه در ادامه با نگاهی به اقدامات دولت برای کاهش هزینه های دستگاه های دولتی، سرمایه گذاری گسترده دولت در پتروشیمی ها و طرح های ایران برای افتتاح ۱۷ کارخانه پتروشیمی تا آخر سال را مورد بحث و گفت و گو قرار داده و اشاره ای به خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک و ارزش راهبردی آن خواهد داشت.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 18 تیر از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما