احمدی افزادی: عصر رسانه‌ی معلم آغاز شده است

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۶:۳۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۶۶۶۰
احمدی افزادی: عصر رسانه‌ی معلم آغاز شده است
دکتر احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما با حضور در بیست و چهارمین قسمت از برنامه «مدرسه ایران» با توضیح شرایط و وضع رسانه‌ ملی در مواجهه با بحران کرونا، به پرسش‌های پیرامون مدرسه تلویزیونی ایران، پاسخ داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر احمدی افزادی در ابتدا محورهای اصلی شبکه آموزش را ترسیم کرد و گفت:  دنیای رشد و پیشرفت ابعاد خاصی دارد. برای رسیدگی به توسعه متوازن، باید شاخص‌های مختلفی داشته باشیم. یکی از شروط توسعه‌یافتگی، وجود رسانه‌ها است. رسانه در صورتی می‌تواند بگوید باعث رشد می‌شود که هم ماموریت عمومی داشته باشد، هم تخصصی و هم ماموریت اختصاصی که این‌ها به صورت آموزش‌های عمومی، آموزش‌های رسمی و مهارت‌های عمومی و تخصصی، محورهای اصلی شبکه آموزش هستند.

افزادی در توضیح شرایط این شبکه در آغاز کرونا، افزود: مهم‌ترین ماموریت ما در مقطع کنونی، آموزش رسمی در بخش آموزش و پرورش است که با تعطیلی مدارس کشور و ورود شبکه آموزش و شبکه چهار، درحال انجام است. تمرکز اصلی ما در این مدت بر روی آموزش رسمی بوده‌است.

احمدی افزادی درخصوص ، گفت: ما تا قبل از دوره‌ی کرونا به آموزش به این شکل نپرداخته بودیم، در نتیجه نقاط ضعف و قوتمان را در این زمینه نمی‌شناختیم. هشتم اسفند به یکباره تمام روش‌های آموزشی کشور تعطیل شدند ما در کمتر از ۴۸ ساعت اقدام به ساخت برنامه مدرسه تلویزیونی ایران کردیم، درصورتیکه برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی دست‌کم دوماه زمان لازم است.

وی ادامه داد: من معتقدم که این اتفاق و آموزش تلویزیونی مسیر آموزش کشور را تغییر داد. شعار شبکه آموزش، فرصت‌های برابر آموزشی است. مدرسه تلویزیونی ایران در راستای همین شعار بود. عصر رسانه‌ی معلم آغاز شده است. تاکنون به دلایل مختلف ورود به این عصر دشوار بوده است اما در این شرایط ما به این مهم نزدیک شده‌ایم.

سپس در پاسخ به اینکه آیا قابلیت‌های این رسانه بیشتر نیست و نباید قبل از درگیری با کرونا به این مساله پرداخته می‌شد، گفت: کاری را که شده، کم ارزش نبینیم. ما در بحران مبنا را بر چیزی که هست قرار می‌دهیم، نه بایدها. مسئولیت رسانه در این نقطه رساندن پیام از گیرنده به فرستنده است. بهتر است بخشی از این بایدها را در آموزش و پرورش بررسی کنیم. محتوا و تامین دبیران کاملا در اختیار آموزش و پرورش بوده است. فرم پرداخت به این محتوا در حوزه اختیارات ما بود و طبق استانداردهایی که به ما دادند برنامه ساختیم.

مدیر شبکه آموزش ضمن گلایه از برخی انتقادات، افزود: خیلی از انتقادات را باید از آموزش و پرورش پیگیری کرد. صداوسیما در تمام عرصه‌ها دلسوزانه وارد می‌شود. در این موضوع هم همینطور بود. صداوسیما وارد میدان شد. بسیار اتفاق افتاده که برنامه‌های تلویزیونی و خبرنگاران رسانه‌ی ملی به موضوعی ورود کرده‌اند اما نهاد مسئول درنهایت حاضر نشده. در این حالت بی‌اعتمادی به رسانه‌ی ملی شکل می‌گیرد، بااینکه ما وارد بازی شده‌ایم. رسانه ملی در این آوردگاه نباید توسط کسانیکه می‌توانند حمایت کنند تنها بماند.

همچنین دکتر سارا سلیمی، مهمان دیگر برنامه‌ی مدرسه ایران در قالب پیشنهاداتی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش در رسانه‌ی ملی در دو بخش می‌تواند باشد. درکنار معلمین و مسائل مربوط به تعلیم و تربیت، می‌توانیم از هنرمندان نیز کمک بگیریم.

برنامه مدرسه ایران کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که هر سه‌شنبه ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود. بازپخش این برنامه صبح پنجشنبه ساعت ۹ خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز