تهیه‌کننده سینما:

اکران فیلم‌های خارجی سینمای ایران را ارتقا می‌دهد / حاضرم در روزهای کرونا «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را اکران کنم تا بیشتر از این ضرر نکنم

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۴۷۹
اکران فیلم‌های خارجی سینمای ایران را ارتقا می‌دهد / حاضرم در روزهای کرونا «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را اکران کنم تا بیشتر از این ضرر نکنم
سعید خانی با حمایت از اکران فیلم‌های خارجی در ایران تأکید کرد که اکران فیلم‌های خارجی می‌تواند طیفی از مخاطبان که علاقه‌ای به دیدن فیلم‌های ایرانی ندارند را به سینما بکشاند و سینمای ایران را ارتقا دهد.

سعید خانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اکران فیلم خارجی در این مرحله حساس که سینما با مشکلات بسیاری به دلیل شیوع ویروس کرونا مواجه شده نمی‌تواند کمک چندانی به سینما کند. در حال حاضر مهم‌ترین مسأله حفظ جان مردم است و مردم به حفظ جانشان بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند، پس صرفاً اکران فیلم خارجی نمی‌تواند آن‌ها را به سینما بکشاند.

خانی تصریح کرد: اما در شرایط عادی، پس از شیوع ویروس کرونا به نظر من اکران فیلم خارجی اتفاقی مثبت است. به نظر من اکران فیلم خارجی سینمای ایران را از هر جهت ارتقا می‌دهد و طیفی که به هر دلیل حاضر نیستند فیلم ایرانی ببینند به سینما می‌روند و فیلم‌های خارجی می‌بینند. دیدن فیلم‌های خارجی بر پرده سینما باعث می‌شود تا فیلمسازان ما بتوانند تحلیل درست‌تری نسبت به آثار آن‌ها داشته باشند و در این قیاس مطمئناً پیشرفت‌هایی اتفاق می‌افتد.

او افزود: در هر صورت اکران فیلم‌های خارجی اتفاق مثبتی است و این فیلم‌ها در کنار فیلم‌های ایرانی می‌توانند مکمل‌های خوبی برای مخاطبان ایرانی باشند. مردم امروز به راحتی به فیلم‌های خارجی دسترسی دارند و بدون هیچ زحمتی در کمترین زمان می‌توانند این فیلم‌ها را دانلود کرده و ببینند اما با این حال دیدن فیلم روی پرده سینما لذت دیگری دارد که قطعاً قشری از مخاطبان از دیدن فیلم‌ها بر پرده سینماها استقبال می‌کنند. به نظر من فیلم‌های خوب بسیاری هستند که می‌توانند بدون سانسور یا با کمترین سانسور ممکن روی پرده سینماهای ایران بروند. فیلم‌هایی مثل «1917»، «جوکر»، «انگل» و به خصوص انیمیشن‌ها از این دست آثار هستند که نیاز به سانسور چندانی ندارند.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره کمبود سالن‌های سینما در ایران برای اکران فیلم‌های خارجی گفت: امروز این مشکل وجود ندارد، زمانی ما با کمبود سالن مواجه بودیم و اکران فیلم‌های خارجی توجیه درستی نداشت اما امروز تعداد سالن‌ها کم نیست و می‌توان با در اکران فیلم‌های ایرانی و خارجی را در کنار هم داشت تا مخاطب ایرانی بتواند از دیدن آثار خارجی بر پرده سینما بهره‌مند شود. امیدوارم مسئولان مربوطه به این موضوع توجه کنند و اجازه دهند فیلم‌های خارجی نیز بر پرده سینماها اکران شوند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین بهاره تینا» درباره اکران فیلم‌های توقیف شده در روزهای شیوع کرونا گفت: حاضرم فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را در هر زمانی اکران کنم تا بیشتر از این به لحاظ مالی متضرر نشوم. فیلم‌هایی که امید بالایی برای فروش دارند قطعاً حاضر نیستند در این شرایط اکران شوند اما فیلم‌های توقیفی که اتفاقاً کیفیت خوبی دارند می‌توانند این روزها اکران شونتا و هم سرمایه تهیه‌کننده‌ها برگردد و هم سینماها رونق داشته باشند. به نظر من تهیه‌کننده فیلم‌های توقیفی حاضر به اکران فیلم‌هایشان خواهند بود و من اطمینان می‌دهم که فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» فیلمی پرمخاطب خواهد بود که در این شرایط می‌تواند به کمک سینما بیاید.

او در پایان تصریح کرد: متأسفانه همتی از سوی سازمان سینمایی برای رفع مشکل فیلم‌های توقیفی مثل «ارادتمند نازنین بهاره تینا» وجود ندارد و حتی در این شرایط هم سازمان سینمایی برای اکران این فیلم‌ها تلاشی نمی‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز