در برنامه «به خانه بر می گردیم»؛

ترویج فرهنگ ازدواج ساده ، آسان بهنگام با معرفی و خوانش کتابهای مربوطه

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۰۹:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۳۷۴۷
ترویج فرهنگ ازدواج ساده ، آسان بهنگام  با معرفی و خوانش کتابهای مربوطه
برنامه به خانه بر می گردیم با اختصاص بخشی برای کتابخوانی در هر روز به ترویج فرهنگ کتابخوانی و انتخاب صحیح کتاب و لزوم کتابخوانی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، گروه کودک و خانواده این شبکه در برنامه به خانه بر می گردیم بخشی را به خوانش کتابهای برگزیده توسط مجریان اختصاص داده است.

بر همین اساس در هفته ای که گذشت با توجه به مناسبت هفته ازدواج ، دو کتاب در برنامه معرفی و خوانده شد. از روز شنبه بینندگان با رمان جذاب نفس آشنا شدند و بخشهایی از آن توسط مجریان حسین مولایی، راحله امینیان، محمدنظری و قاسم بی نیاز خوانش شد.

 این رمان، زندگینامه ای با تم عاشقانه است که داستان زندگی دختر نوجوانی به نام لیلا را روایت می کند. لیلا دختری در آستانه جوانی است که با آداب و سنت های قدیمی خانواده دچار تعارض شده است. او درگیر یک رابطه عاشقانه یک طرفه شده و مورد سوء استفاده قرار می گیرد. مخاطب این رمان، نوجوانان و جوانانی هستند که ذهن شان مملو از سوالاتی است که از تقابل سنت و مدرنیته ایجاد شده ؛ جوانانی که می خواهند به روز و مدرن باشند؛ اما با معیارهایی که لزوماً آنها را به مسیری درست هدایت نمی کند. «نفس» بر اساس واقعیت و برگرفته از خاطرات خانم لیلا.غ است که نویسنده آن را تبدیل به یک رمان باورپذیر و قابل تجربه نموده است. نویسنده سعی کرده در نگارش این رمان، ضمن وفاداری به خاطرات واقعی، از قدرت داستان پردازی خود برای ایجاد کشش بیشتر در روایت ماجراها و حوادث کمک بگیرد.

از «روز ازدواج» یعنی چهارشنبه اول مرداد و روزهای بعد کتاب دو جلدی «نیمه دیگرم» به مخاطب معرفی و بخشهایی از آن توسط محمد نظری، المیرا سماواتی و فریبا باقری خوانده می شود.

این محموعه دو جلدی نوشته محسن عباسی ولدی است و در پشت جلد در معرفی کتاب و تقبیح غرور کاذب در ازدواج نوشته شده است:« تا از تُنگ تَنگ منیت در نیایی؛ به دریای احدیت راه نیابی. آنچه انسان را قرار می برد، "منیت" هایی است که پیکر بندگی می درد، ازدواج، نقطه پایان "من" است و آغاز "او". از همین رو آن را مایه آرامش خوانده اند. پس ازدواج، وقتی به آرامشت برساند، که تو را از منت برهاند. تا من هستی و تنها به فکر خویش، بی قراری و دل پریش، «او» که برایت همسری از جنس خودت آفرید، وجودت طوفان زده ات در ساحل «ما» شدن آفرید. لیک این آرامش پابان راه نیست. ما" نقطه پرواز "تو" برای رسیدن به "او" است. مقصد، تنها یک خانه است؛ خانه دوست.

برنامه به خانه بر می گردیم ، پر مخاطب ترین برنامه خانواده محور سیما ، از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 17 به مدت 70 دقیقه و صبح های جمعه حوالی ساعت 10:30  به مدت 80 دقیقه پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز