به روایت پرس تی وی؛

تولید کاکائو در آفریقا

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹۳۳
تولید کاکائو در آفریقا
برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بررسی وضعیت تولید کاکائو در آفریقا اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه با اشاره به تشکیل اتحادیه کوپک (بر وزن اوپک) توسط دو کشور غنا و ساحل عاج به عنوان صادر کنندگان عمده کاکائو در دنیا به بررسی تلاش های این اتحادیه برای کمک به کشاورزان در آفریقا می پردازد.

این برنامه ضمن مروری بر تلاش و اقدامات کوپک در راستای نابودی قاچاق کاکائو و شکوفایی اقتصاد کشورهای تولیدکننده این محصول، میزان سود جهانی از صنعت کاکائو و سهم تولیدکنندگان از این سود را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

تاثیر کوپک در اقتصاد دو کشور غنا و ساحل عاج و مقایسه بین قیمت کاکائو و شکلات نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این زمینه است.

در بخش دوم این برنامه وضعیت اقتصادی نیجریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

از جمله مباحث مورد بررسی در این خصوص می توان به جایگاه نیجریه به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت در آفریقا و دهمین در دنیا، میزان پایین صادرات نفت این کشور، مدیریت شرکت نفت ملی نیجریه توسط مستشاران خارجی استخراج بخش عمده ای از نفت این کشور توسط کشورهای اروپایی، تاریخچه فساد در زمینه نفت در این کشور و میزان وابستگی اقتصاد نیجریه به صادرات نفت اشاره کرد.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۶ مرداد ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز