«خورشید» به بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز راه یافت

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۱۹۳
«خورشید» به بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز راه یافت
فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» به رقابت برای دریافت شیر طلایی هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز راه یافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جشنواره بین المللی فیلم ونیز یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی دنیا و ویترینی برای نمایش بهترین تولیدات سینمای جهان است که هر ساله در جزیره لیدو ونیز برپا می‌شود.

هفتادوهفتمین دوره این جشنواره با وجود شیوع کرونا از ۲ تا ۱۲ سپتامبر امسال (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار می‌شود و مجید مجیدی با فیلم خورشید در بخش رقابت اصلی نماینده سینمای ایران خواهد بود.

خورشید (۱۳۹۸) فیلمی به کارگردانی مجیدی و بازی علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی است که به مساله کودکان کار می‌پردازد و عنوان بهترین فیلم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را یدک می‌کشد.

فیلم دشت خاموش به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری نیز به عنوان نماینده دیگری از سینمای ایران در بخش رقابتی افق های نو (Orizzonti) جشنواره ونیز به نمایش در خواهد آمد.

در این بخش که بر استعدادهای جوان تمرکز دارد، ۱۹ فیلم به نمایندگی از کشورهایی چون ایران، ایتالیا، هند، قزاقستان، آمریکا، فرانسه، تونس، فیلیپین، استرالیا، فلسطین، یونان، مکزیک، انگلیس و چین با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز