راهنمای دانشنامه‌ها در «چرخ» / معرفی دانشنامه‌ها،کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۶۶۱۵
راهنمای دانشنامه‌ها در «چرخ» / معرفی دانشنامه‌ها،کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی
چهارمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت 19 امروز، چهارشنبه 8 مرداد 99، با معرفی دانشنامه‌ها ، کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این قسمت از «چرخ»، محمود حاج‌زمان، روزنامه‌نگار علم، در گفت‌وگو با حافظ آهی، مجری برنامه، دانشنامه‌ها را معرفی خواهد کرد. 

دانشنامه یا دائره‌المعارف، مجموعه‌ی نوشتاریِ جامع و فشرده‌ای است که شامل اطلاعاتی درباره‌ی همه‌ی شاخه‌های دانش یا شاخه‌ی مشخصی از دانش است. واژه‌ی دانشنامه در زبان فارسی تاریخ کهنی دارد و دانشنامه‌های کهنی هم به زبان فارسی نوشته شده‌اند و دایره‌المعارف هم در زبان یونانی ریشه در کلمه‌ای به معنای آموزش فراگیر دارد. 

در بخش دیگری از «چرخ» در میز ادبیات و سینمای علمی-تخیلی، محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری و فرزین سوری، کارشناس ادبیات گمانه‌زن، بهترین داستان‌ها و رمان‌ها و فیلم‌ها و سریال‌های علمی-تخیلی این روزها را برای خواندن و تماشا به بینندگان برنامه معرفی خواهند کرد. 

ادبیات گمانه‌زن عنوانی کلی برای سبک‌ها و زیرسبک‌هایی است که دنیایی متفاوت با دنیای واقعی را تصویر می‌کنند. به‌طور کلی با این تعریف ادبیات گمانه‌زن سبک‌های علمی-تخیلی، فانتزی و وحشت و زیرسبک‌های آنها را در برمی‌گیرد.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز