برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «تدبیر زندگی» با ۹۹ اثر از فیلمسازان جوان

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۵:۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۰۰۷۵
برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «تدبیر زندگی» با ۹۹ اثر از فیلمسازان جوان
اعظم کریمی تأکید کرد که دومین جشنواره فیلم کوتاه تدبیر زندگی با 99 اثر از 25 تا 27 مرداد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه تدبیر زندگی با حمایت دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود. این جشنواره در فراخوانی که سال گذشته منتشر کرد همه فیلمسازان جوان در سراسر کشور را به تولید اثر با موضوع جوانان، خانواده و ازدواج دعوت کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود که این جشنواره اواخر سال گذشته برگزار شود که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه‌ای که به وجود آمد این امکان فراهم نبود و در نهایت تصمیم بر این شد که صاحبان آثار بیشتر از این منتظر برگزاری جشنواره نباشند و این رویداد فرهنگی به صورت مجازی برگزار شود.

او افزود: از نکات قابل توجه حضور افراد صاحب‌نام در این جشنواره است که در جشنواره‌های معتبر موفق به کسب جایزه شده‌اند. از طرفی فیلمسازان جوان بسیاری که اولین اثر خود را ساخته‌اند نیز در این جشنواره حضور پر رنگی دارند و از بین آثار بسیاری که به دبیرخانه ارسال شده است، حدود 300 فیلم کوتاه به مرحله داوری در این جشنواره رسیده که پس از بررسی‌های انجام شده از بین این آثار 99 فیلم به اختتامیه رسیده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: دومین جشنواره فیلم کوتاه تدبیر زندگی از 25 تا 27 مرداد به صورت مجازی برگزار خواهد شد و قطعاً در رکود برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌توان این اتفاق را مثبت ارزیابی کرد. دیدن آثار برای عموم آزاد است و کسانی که علاقه‌مند به دیدن فیلم‌های این جشنواره هستند بدون ثبت‌نام می‌توانند از منابعی که مطرح شده است این جشنواره را به صورت زنده دنبال کنند.

کریمی در پایان اظهار داشت: سال گذشته نیز این جشنواره به میزبانی استان البرز برگزار شد ولی ممکن است در سال‌های آینده استان‌های دیگری میزبان برگزاری این جشنواره باشند.

نظر شما