بررسی تاریخ صدر اسلام و ماجرای عید غدیر خم سوژه جدید «سایه روشن»

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۱۹۶
بررسی تاریخ صدر اسلام و ماجرای عید غدیر خم سوژه جدید «سایه روشن»
فرهنگسرای اندیشه در قسمت جدید «سایه روشن» سراغ موضوع مهم غدیر رفته و فرهنگ سیاسی مسلمانان صدر اسلام را نقد و بررسی می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فرهنگسرای اندیشه با توجه به اولویت کاری، رسالت سازمانی و سیاستگذاری خود در حوزه علوم و اندیشه اسلامی، تمرکز ویژه‌ای بر موضوع اندیشه‌ورزی داشته و در ابعاد مختلفی سراغ مطالب مرتبط با علوم انسانی، دینی و اندیشه‌ای رفته است.

این مرکز تلاش می‌کند با بهره‌گیری از اساتید و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف، ابعاد ناگفته‌ای از موضوعات اندیشه‌ای را در قالب جریان شناسی فرهنگی مورد بررسی قرار داده و عموم جامعه را با آن آشنا کند.

در همین راستا، این فرهنگسرا ویژه برنامه «سایه روشن» را تدارک دیده است که به بررسی موضوعات اندیشه‌ای و دینی از منظر اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی می‌پردازد.

بخش اول از این برنامه با نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور از صفحه اینستاگرامی فرهنگسرا پخش شد و حالا در دومین برنامه که به مناسبت عید غدیر خم تولید می‌شود، فرهنگ سیاسی مسلمانان صدر اسلام در نادیده‌گرفتن غدیر و برپایی توطئه سقیفه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهمان ویژه این قسمت از ویژه برنامه "سایه روشن"، دکتر محمدحسین رجبی‌دوانی از اساتید باسابقه و شناخته‌شده حوزه و دانشگاه است که دارای تالیفاتی متعدد در حوزه تاریخ صدر اسلام می‌باشد. سیدامیر حسینی به عنوان مجری برنامه سوالاتی درخصوص شبهات وارده به واقعه غدیر پرسیده و استاد دوانی پاسخ می‌دهند

این برنامه روز پنج‌شنبه 16 مردادماه ساعت 10 صبح در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرامی فرهنگسرا پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز