مدیر سینما اریکه ایرانیان:

ماه گذشته تنها ۱۳ میلیون تومان فروش داشتیم / مبالغ فروش همه فیلم‌ها را با پخش‌کننده‌ها تسویه کرده‌ایم

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۶۱۵
ماه گذشته تنها ۱۳ میلیون تومان فروش داشتیم / مبالغ فروش همه فیلم‌ها را با پخش‌کننده‌ها تسویه کرده‌ایم
مهدی فخوری با اشاره به عدم استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی تأکید کرد که از اوایل مرداد ماه سینمای اریکه ایرانیان به همین دلیل تعطیل است.

مهدی فخوری مدیر سینما اریکه ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینماها امروز با معضلات فراوانی مواجه هستند و تعطیلی سالن‌های سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده وضعیت به مراتب بدتر شود. از طرفی مردم پس از بازگشایی سینماها استقبال چندانی از فیلم‌ها نداشتند و ما مجبور شدیم سینما اریکه ایرانیان را تعطیل کنیم.

فخوری تصریح کرد: سینمای ما از اول تا آخر تیرماه تنها 12 یا 13 میلیون تومان فروش داشت که به اندازه حقوق کارکنان سینما هم درآمد نداشتیم. با وجود اینکه ما پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و وسواس رعایت کردیم مردم هنوز ترجیح می‌دهند به سینماها نیایند که البته به طور قطع مردم درباره این موضوع حق دارند.

مدیر سینما اریکه ایرانیان گفت: تا جایی که من اطلاع دارم سازمان سینمایی قرار است به دفاتر پخش وامی برای حمایت از آنها در این شرایط پرداخت کند اما به نظر من سینمادارها در این شرایط بسیار بیشتر از دفاتر پخش ضرر کردند و باید حمایت‌های بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفت. سینما اریکه ایرانیان با همه پخش‌کننده‌ها مبالغ فروش فیلم‌هایی که اکرانشان به پایان رسیده را تسویه کرده است و تنها فیلم‌هایی تسویه نشده‌اند که همچنان اکرانشان ادامه دارد و این امری طبیعی است.

او افزود: به عنوان مثال فیلم سینمایی «مطرب» در سینمای اریکه ایرانیان حدود 400 میلیون تومان فروش داشت که ما همه این مبلغ را به پخش‌کننده پرداخت کردیم. تا جایی که اطلاع دارم سینماهای آزادی، کورش، ایران‌مال و ملت نیز بدهی خود را تسویه کرده‌اند و فکر می‌کنم اگر صاحبان آثار به درآمد خود از فروش فیلمشان نرسیده‌اند این مشکل از سوی پخش‌کننده‌ها ناشی می‌شود و آن‌ها هستند که بدهی‌های خود را تسویه نکرده‌اند.

فخوری در پایان اظهار داشت: متأسفانه معضل تعطیلی سینماها هر روز بیشتر احساس می‌شود و کارکنان سینماها مدت‌های طولانی است که بیکار هستند و امیدوارم حمایتی صورت گیرد تا بتوانیم با کمترین آسیب از این شرایط سخت بیرون بیاییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز