سریال توقیفیِ گرانقیمت همچنان بلاتکلیف است/ «سرزمین کهن» در بایگانی همیشگی؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۲:۴۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۳۷۲۹
سریال توقیفیِ گرانقیمت همچنان بلاتکلیف است/ «سرزمین کهن» در بایگانی همیشگی؟
مجموعه «سرزمین کهن» با گذشت ۱۲ سال از آغاز تولید، در حالی همچنان وضعیت نامشخصی دارد که درباره هزینه‌های فراوان مادی و معنوی تولید و توقیف این مجموعه اطلاع‌رسانی رسمی نشده است. این مجموعه با درجه کیفی «الف ویژه» ساخته شده و به همین دلیل برآورد مالی ویژه‌ای داشته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه ها خبرگزاری برنا ؛مجموعه «سرزمین کهن» با گذشت ۱۲ سال از آغاز تولید، در حالی همچنان وضعیت نامشخصی دارد که درباره هزینه‌های فراوان مادی و معنوی تولید و توقیف این مجموعه اطلاع‌رسانی رسمی نشده است. این مجموعه با درجه کیفی «الف ویژه»  ساخته شده و به همین دلیل برآورد مالی ویژه‌ای داشته است.

این در حالی است که در انتهای دهه هشتاد و ابتدای دهه نود، صداوسیما امکان تولید و پخش سریال‌های فراوانی را با درجه کیفی الف ویژه داشت، اما هم‌اکنون این امکان تنها برای تولید همزمان ۲ سریال فراهم است به همین دلیل وجود سریالی پخش‌نشده با این درجه کیفی، از اهمیت بسیاری برای آنتن خلوت این روزهای تلویزیون برخوردار است.

شفاف‌سازی درباره عملکرد این شورا و تعیین تکلیف این مجموعه تلویزیونی از این جهت حائز اهمیت فراوان است که هزینه فراوانی از بودجه سازمان صداوسیما برای تولید این مجموعه مصرف شده و به اعتقاد برخی منتقدان، هم‌اکنون شائبه تضییع این هزینه‌های مادی و معنوی مطرح شده و احتمال آن می‌رود که این سریال برای همیشه به دست بایگانی سپرده شود.

 

صبا//

نظر شما