بیژن بیرنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

چرا باید برای کسب درآمد جان آدم‌ها را به خطر انداخت؟ / تولید فیلم و سریال را متوقف کنید

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۸:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۸۸۳
چرا باید برای  کسب درآمد جان آدم‌ها را به خطر انداخت؟ / تولید فیلم و سریال را متوقف کنید
بیژن بیرنگ، کارگردان مطرح تلویزیون و سینمای ایران، با بیان اینکه کرونا باعث تغییر سبک زندگی مردم شده ابراز امیدواری کرد دنیای پس از کرونا جای بهتری برای زندگی کردن باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بیژن بیرنگ، کارگردان سریال‌های مطرحی همچون همسران و خانه سبز، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه در حال حاضر تنها موضوع با اهمیت جان انسان‌هاست و هیچ فعالیتی که منجر به خطر افتادن جان انسان‌ها می شود نباید شکل بگیرد.

وی در این باره گفت: من واقعا تولید فیلم و سریال در این اوضاع را متوجه نمی‌شوم. مگر می‌شود یک کارگردان این تضمین را بدهد که 100 نفر را به یک پروژه دعوت کند و تضمین دهد هیچ‌کس کرونا نمی گیرد؟

بیرنگ در ادامه گفت: اگر خدایی ناکرده یک نفر در میان گروه بر اثر کرونا فوت کند این ننگ و عذاب وجدان تا آخر عمر با سرپرست گروه که همان کارگردان و تهیه کننده است باقی می ماند. هنر سینما و ساخت فیلم و سریال رسالتی دارد و برای زنده کردن روح و احساسات انسان ها است و چه تناقض عجیبی است که بخواهیم با فیلم‌های‌مان از زندگی و امیدواری حرف بزنیم اما جان آدم‌هایی که با ما همکاری می کنند اهمیت نداشته باشد.

این کارگردان پیشکسوت تلویزیون گفت: معتقدم باید تمامی فعالیت های هنری و ساخت فیلم و سریال متوقف شود. وقتی باقی قشرهای جامعه در این اوضاع با سختی زندگی می کنند و بسیاری شغل خود را از دست دادند دیگر سنگ یک حرفه و یک کار را به سینه زدن هیچ توجیهی ندارد. هنرمندان تمام هویت حرفه ای خود را از مردم می گیرند و باید در این اوضاع طوری رفتار و زندگی کنند که مردم احساس کنند با آنها فرقی ندارند.

بیرنگ اضافه کرد: ورود پول های بی حساب و کتاب و دستمزدهای عجیب و غریبی که در سینما رد و بدل شد ذات این هنر را که از مردم هویت می گیرد زیر سئوال برد. هنرمند واقعی باید در این شرایط بیش از گذشته با جامعه خودش همراهی کند و از این رو کرونا آزمون خیلی خوبی است برای تمامی انسان ها که قدر زندگی را بهتر و بیشتر بدانند. چرا باید برای کسب درآمد بیشتر جان آدم‌ها باید به خطر بیفتد؟ مگر جان آدم‌ها ارزش ندارد که آنقدر راحت ساخت فیلم و سریال را از سر گرفته‌اند؟ باید در این شرایط که تشکیل اجتماع خطرناک‌ترین اتفاق است ساخت فیلم ها و سریال ها که گروهی نزدیک به 100 نفر را درگیر کار می کند تعطیل شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کرونا تمام شود فیلمی که می‌سازید امیدوارانه است یا مضمونی تلخ و گزنده دارد؟ گفت: به طور قطع پس از پایان این بیماری تمام هنرمندان و فیلمسازان باید نگاه امیدوارانه در آثارشان وجود داشته باشد. سابقه و کارنامه کاری من نشان می دهد که همواره دغدغه این را داشتم که امید را به زندگی مردم تزریق کنم و هیچ وقت تا لحظه ای که زنده باشم فضای آثارم تغییر نخواهد کرد. چرا که این باور من است و همواره کاری را ساختم که به آن اعتقاد داشتم.

کارگردان سری نخست مجموعه شام ایرانی در ادامه افزود: این روزها بیشتر سعی می کنم مثل باقی مردم به اصل زندگی بیشتر بپردازم. کنار خانواده ام باشم و خودم را با فیلم و کتاب سرگرم کنم. در همین بازه زمانی پیشنهادهای بسیاری برای کار داشتم که هیچ کدام را به خاطر وضعیت بحرانی سلامت جامعه قبول نکردم.

بیژن بیرنگ در پایان یادآور شد: به نظر می رسد در چنین شرایطی صحبت کردن درباره آینده کمی با دید تردید صورت می گیرد، امیدوارم مردم دنیا متوجه ظلم ها و بدی هایی که به خاطر سهل انگاری و تنوع طلبی و خودخواهی خودشان بر سر طبیعت و کائنات آوردند؛ باشند و روزهای بهتری در انتظار مردم ایران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز