یک منتقد سینما در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

سالن های سینما از ظرفیت اکران آنلاین بهره ببرند

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۶:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۹۴۳
سالن های سینما از ظرفیت اکران آنلاین بهره ببرند
حسین سلطان محمدی منتقد و کارشناس سینما با اشاره به اینکه سالن های سینما باید خودشان را در شرایط کرونا با اتفاق های جدید و خلاقیت های تازه به روز نگه دارند بر لزوم برنامه ریزی سینماداران برای این شرایط سخن گفت.

حسین سلطان محمدی، کارشناس و منتقد سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با بیان اینکه سینما بعد از کرونا با قبل از آن تغییر بنیادینی نخواهد کرد گفت: ویروس کرونا یک ویروس جدید است و آسیب‌های زیادی را در سطح دنیا ایجاد کرده است اما تجربه های مشابه بیماری در طول تاریخ نشان داده است بشر با هر نوع اتفاقی خودش را همراه می کند و حالا که چند ماه از شیوع این ویروس گذشته است بیشتر این موضوع را احساس می کنیم و آن را درک می کنیم که می شود با رعایت برخی از پروتکل های بهداشتی هم به زندگی عادی ادامه داد.

او در ادامه گفت: در چنین شرایطی سینما نیز باید راه خودش را ادامه دهد و با ترفندها و ویژگی‌هایی شرایطی را فراهم کند که در کنار تمامی مشکلات وسختی های به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا؛ راهی برای تفریح و گذران بهتر زندگی فراهم شود. سینماداران و صاحبان سینما اعم از تهیه کنندگان، پخش کنندگان و مسئولان سینمایی باید در این شرایط با مردم همراه شوند و با تخفیف ها و ویژگی هایی مانند نیم بها کردن نرخ بلیت و ترغیب مردم برای حضور در سالن سینما ذیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ شرایطی فراهم کنند که هم چراغ سینما روشن بماند و هم مردم از فیلم های اکران شده بهره ببرند.

او با بیان اینکه چینش اکران فیلم‌ها برای ادامه مسیر بسیار کمک کننده است گفت: هر چند صاحبان آثار دست به عصا و کم ریسک تر از گذشته اقدام به اکران فیلم هایشان می کنند اما اگر شرایطی ایجاد نشود که تنوع بیشتری در فیلم های روی پرده ایجاد شود بعید است با اکران یک فیلم بتوان مخاطب را به سالن سینما کشاند.

سلطان محمدی درباره تاثیر سامانه‌های VOD و اکران آنلاین در اقتصاد سالن‌های سینما گفت: هر پدیده جدیدی که به فضای سینمایی کشور اضافه می شود به طور قطع می تواند به ظرفیت‌های نمایشی کمک کند و نمی‌توان اینطور فکر کرد که شکل‌گیری پدیده‌های جدید فناوری به نابودی فناوری‌های گذشته می‌انجامد. کاربری سالن‌های سینما هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند چراکه فلسفه و هدفی که دارد با پدیده نوظهوری مانند اکران آنلاین متفاوت است. در سینما مخاطب تنها برای فیلم دیدن نمی آید و به سالن سینما و مجموعه های سینمایی به عنوان یک بسته تفریحی پایان هفته نگاه می کند که می تواند باخانواده از فضای آن استفاده کند. 

این متنقد سینما پیشنهاد داد: سالن‌های سینما برای آنکه از این دوران بی رونقی حاصل از تعطیلی و شیوع ویروس کرونا بیرون بیایند می توانند با تعامل با سامانه های VOD شرایط اکران فیلم های حاضر در بستر این نرم افزارها را در سالن های محدود با بهای بلیت بسیار کمتر فراهم کنند تا با این روش مردم را به سینما رفتن و فیلم دیدن در سالن سینما عادت دهند.

سلطان محمدی در پایان گفت: در چنین شرایطی که به نظر می رسد ویروس کرونا به این زودی ها از بین نمی رود باید شرایط و سبک زندگی و حرفه ای را تغییر داد و با موقعیت فعلی طوری فعالیت کرد که هم چراغ سینماها روشن باقی بماند و هم چرخه اقتصادی سینما که خانواده های بسیاری را تامین معاش می کند از کار نیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز