اردکانیان در رادیو ایران؛

افزایش۱۶ درصدی تعرفه برای پرمصرف ها

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۹:۳۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۷۴۵۸
افزایش۱۶ درصدی تعرفه برای پرمصرف ها
وزیر نیرو گفت: اگر شهروندان تصمیم گرفتند پرمصرف باشند، دولت تصویب کرده که ۱۶ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛رضا اردکانیان وزیر نیرو در گفت و گو با برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران اظهار کرد:  الحمدلله  تابستان گرم و نسبتا طولانی را بدون خاموشی ناشی از کمبود تولید پشت سر گذاشتیم .

او ادامه داد: ما سال قبل برنامه ی را علی رغم وجود تحریم ها و کمبودها  تحت عنوان "٠۹۹"   طراحی کردیم زیرا  ما به طور طبیعی هرسال ۱ میلیون مشترک جدید داریم  که باید تامبن برق برای آنها  انجام گیرد.

وزیر نیرو بیان کرد:  در کشور ما ۹٠٠ هزارکیلومتر طول شبکه هابی انتقال برق وجود دارد  و خوشبختانه با  برنامه ریزی دقیق و تلاش همگی، اوج بار مصرفی امسال  در شب اتفاق افتاد و در روز مدیریت شده بود و موفق شدیم که انرژی بیشتری را عرضه کنیم؛ همچنین ۴/۵ درصد انرژی بیشتری را از آن خود کنیم.

او گفت: امسال مصرف اب شرب ما تا حدود ۴٠ درصد افزایش پیدا کرد و خواسته ما از مردم این است که به صحبت وزیر بهداشت برای شستن دست‌ها گوش کنند اما صرفه جویی کنند تا آب شرب هدر نرود.

اردکانیان یادآور شد: ما مصوبه ای را 3 سال پیش از دولت گرفتیم که آب و برق برای کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند ۷ درصد افزایش یابد، برای کسانی هم که از الگو بیشتر مصرف می کنند در خواستمان این است  که به جلگه  رعایت کنندگان بپیوندند اما  اگر به هر حال تصمیم گرفتند پرمصرف باشند،  دولت تصویب کرده که ۱۶درصد افزایش تعرفه خواهند داشت.

 

او اضافه کرد:  وزارت نیرو در حال حاضر  برای ۱٠٠٠ لیتر آب در شهرها حدود ۵٠٠ تومان و روستاها نصف آن مبلغی دریافت می کند .

 

وزیر نیرو تصریح کرد: ما با کسانی که برق خورشیدی تولید می کنند قرارداد خرید تضمینی امضا میکنیم و آنچه که خریداری می کنیم  چندبرابر قیمت مصرفی است اما برای ادامه دادن این معامله باید منابع مالی کافی در صعت برق بد

اردکانیان گفت:  امسال  تصمیم داریم مردم را  در مقیاس وسیعی برای احداث پنل های خورشیدی تشویق کنیم  و کمامان انگیزه جدیدی را برای هم وطنان ایجاد کنیم. تا برق تولیدی تا حدودی تولید شود.

او گفت: در حال حاضر  شرکت های متعددی سازنده این پنل ها هستند ما حتی از  سرمایه گذارانی که از پنل  داخلی خورشیدی استفاده کنند، ، ۳٠ درصد برق تولیدی  را گران تر خریداری می کنیم.

«سلام صبح» بخیر به تهیه کنندگی آرمان ستوده و گویندگی سعید توکلی از رادیو ایران پخش می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز