شبکه سحر پخش می کند؛

سینمایی «هیهات» روی آنتن می رود

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۰۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۰۴۷
سینمایی «هیهات» روی آنتن می رود
فیلم سینمایی «هیهات» با محتوای مذهبی و اعتقادی در چهار اپیزود جمعه شب از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «هیهات» به تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی ، محصول سال 1394 با درون مایه مذهبی و عاشورایی، با نگاهی نو به ارتباط انسان امروز و معارف دینی، اعتقاد عمیق ایرانیان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می کشد.

ایپزود اول داستان زندگی پسری است که برای برآورده کردن آرزوی مادر پیر خود برای زیارت کربلا که در آستانه مرگ قرار دارد ،کامیون حامل ضریح ساخته شده امام حسین (ع) را که شهر به شهر می گردد تا به کربلا برسد، بدون اجازه به روستای خود می برد تا مادر ضریح را زیارت کند. لحظه عبور ضریح از جلوی پنجره اتاق مادر از تاثیر گذارترین سکانس های این فیلم به شمار می آید.

در اپیزود دوم یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همراه خانواده خود در آستانه سفر زیارت اربعین با مسئله جدی مواجه می شود که برای حل آن سفر اربعین خود را نیمه کاره می گذارد و حماسه ای می سازد که حماسه حضرت ابوالفضل العباس را در ذهن مخاطب تداعی می کند. 

ایپزود سوم وضعیت سخت زندگی مردم عراق در دوران پس از جنگ را به تصویر می کشد و در کنار آن داستان زندگی دختر خردسال عراقی است که در شرایط سخت مالی به جای گدایی با الهام از روحیه آزادگی و استقلال مادرش برای گذران زندگی اقدام به تولید مهر متبرک کربلا و فروش آن می کند .

در آخرین اپیزود قصه مدافع حرم در خط مقدم نبرد با تکفیری ها روایت می شود. داستان این بخش مربوط به پزشک زائرین در کربلاست که همسر و فرزندش برای دیدن وی راهی کربلا می شوند. گفت و گو های مجازی آنان مخاطب را با حماسه مدافعین حرم آشنا می کند

در این فیلم هنرمندانی چون؛   حمید فرخ‌نژاد،   حامد بهداد،  بابک حمیدیان،   مینا ساداتی،   و .... نقش آفرینی کرده اند. 

هیهات فیلمی  به کارگردانی و نویسندگی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح‌الله حجازی و هادی مقدم‌دوست و نیز مدیریت دوبلاژ مصطفی قوامی جمعه هفت شهریور ساعت 19:15 به مدت 100 دقیقه از کانال کردی شبکه سحر پخش خواهد شد.

 

نظر شما