با هدف رفع نیاز هیات‌های عزاداری ؛

«خیمه خورشید» برپا شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۷۱۹
«خیمه خورشید» برپا شد
«خیمه خورشید» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ضلع شمالی پارک دانشجو با هدف ارایه خدمات از قبیل مجوز مراسم عزاداری در اماکن باز تحت اختیار شهرداری، اعزام مداح برای روضه های خانگی، اهدای پرچم، و .... به عموم مخاطبان و هیات‌های مذهبی برپا شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سید محمد حسن ساداتی امیری  مدیر فرهنگی هنری منطقه 11؛  و مسئول برگزاری ویژه  برنامه «خیمه خورشید» با اشاره به فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ایام کرونا گفت: شیوع این بیماری باعث شد تا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی - هنری و ارایه خدمات به شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییر یابد. بر همین اساس بسیاری از برنامه های این سازمان و به تبع آن فعالیت‌های فرهنگسراها در فضای مجازی  و با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام می‌گیرد.

وی افزود: فرا رسیدن ایام سوگواری سید سالار شهیدان و برگزاری برنامه های مذهبی در شان عزاداران اباعبدالله الحسین (ع)همواره دغدغه اصلی و مهمترین انگیزه مسئولان برگزار کننده است به همین منظور و با هدف برگزاری ویژه برنامه های ایام عزاداری در ایام کرونا با مشارکت شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی ویژه برنامه «خیمه خورشید» را در پارک دانشجو ساماندهی کردیم تا بتوانیم خدمات خود را به صورت متمرکز به هیات های مذهبی و عموم مردم علاقه مند ارائه دهیم.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 در ادامه به خدمات ارائه شده در ویژه برنامه خیمه خورشید در ذیل چهار گروه برنامه‌ای اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه «علمدار» به اهداء پرچم عزاداری به مخاطبان اختصاص دارد و علاقه مندان به خاندان اهل بیت (ع) می توانند پس از مراجعه حضوری به غرفه علمدار و ثبت نام،  پرچم عزا را جهت نصب درب منزل خود تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه «تکیه» به آن دسته از مخاطبانی اختصاص دارد که تمایل دارند تا از فضاهای باز در اختیار شهرداری و سازمان اوقاف، امامزاده ها، بوستان ها و محوطه باز فرهنگسراها استفاده کنند که با مراجعه به غرفه تکیه مجوز را برای برگزاری دریافت خواهند کرد.

رییس فرهنگسرای رازی همچنین افزود: همچنین برنامه «روضه های خانگی» ویژه علاقه مندانی است که  به برگزاری روضه در منزل علاقه داشته و در غرفه روضه های خانگی می توانند از خدمات مشاوره و اعزام مداح بهره مند شوند. برنامه «بلندا» نیز به ویژه برنامه آیینی چهارپایه خوانی اشاره دارد و گروه های نوجوان با مراجعه به غرفه مربوطه می توانند برای شرکت در این برنامه ثبت نام کنند.

ساداتی افزود: خدمات ارایه شده تا پایان ماه محرم در چهار راه ولی عصر، ضلع شمالی  پارک دانشجو، جنب خروجی مترو از ساعت 10 تا 19 آماده خدمت رسانی به مخاطبان است.

وی  افزود: در مجاورت برپایی خیمه خورشید هر روز بعدازظهر برنامه «نقالی خوانی»  و «تعزیه»  برای علاقه مندان اجرا می شود.

ساداتی در پایان گفت: به منظور رفاه حال مخاطبان، نمایندگان گروه های مشارکت کننده در برپایی ویژه برنامه خیمه خورشید در پارک دانشجو مستقر بوده و پاسخگوی سوالات و نیازهای عموم مردم و هیات های عزاداری هستند تا انشالله با یاری خداوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی  سهم کوچکی در برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ایام کرونا داشته باشیم

 

نظر شما