آیا سریال‌های تلویزیون با ورود سریال نمایش خانگی کمرنگ شدند؟ (بخش هفتم)

احمد کاوری: سریال‌های قدیمی برای مخاطبان نوستالژیک و خاطره‌انگیز است

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۸۵۶
احمد کاوری: سریال‌های قدیمی برای مخاطبان نوستالژیک و خاطره‌انگیز است
احمد کاوری، نوستالژیک و خاطره‌انگیز بودن سریال‌های قدیمی را یکی از عوامل اصلی موفقیت بازپخش این سریال‌ها در جذب مخاطب دانست.

احمد کاوری، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره بازپخش سریال‌های قدیمی در تلویزیون گفت: فیلم و سریال‌هایی که پخش می‌شوند باید برای مخاطبان  جذاب باشد و از دیدن دوباره آن لذت ببرند و تداعی‌گر خاطره‌های گذشته باشند. امروزه  به علت شرایطی که تلویزیون دارد تولید مثل قبل نیست و مردم مجبور هستند تا برای سرگرم شدن به این سریال ها روی بیاورند، در واقع بعضی از این سریال ها به علت محبوب بودن مخاطبان زیادی دارند و حتی تکرار بعضی از سریال ها طبق خواسته های مردم است.

او درباره ارتباط شیوع کرونا و بازپخش سریال‌ها گفت: یکی از دلایل پخش سریال‌های تکراری  بیماری کروناست که باعث شده بخشی از تولیدات صدا و سیما به مشکل بخورد و تعطیل شود. علاوه بر این مشکلات اقتصادی تلویزیون نیز در این موضوع دست داشته است و با وجود شوراهای مختلف که در صدا و سیما وجود دارد، رسانه ملی نتوانست برخی سریال‌هایی که برای تولید در برنامه‌اش بود را بسازد.

این کارگردان در ادامه گفت: اگر سریال از کیفیت استاندارد برخوردار باشد مخاطب ارتباط کاملی با آن برقرار می کند، در واقع تلویزیون پر بیننده‌ترین رسانه است که این توانایی را دارد مخاطبان بسیاری را جذب کند. تلویزیون همچنان از بسیاری رسانه ها به‌لحاظ میزان مخاطب شرایط بهتری دارد. برخی سریال‌های تلویزیون که حتی 10یا 15 درصد بیننده دارد، از سریال‌های شبکه نمایش خانگی پرمخاطب‌تر است. در واقع اثر هر چقدر کیفیت بالاتری داشته باشد مردم ارتباط بیشتری با آن برقرار می کنند.

کاوری در پایان نسبت به موفق بودن سریال‌های قدیمی در مقایسه با سریال‌های روز گفت: دلایل مختلفی وجود دارد یکی از آن‌ها کوچ  بخشی از نویسندگان و کارگردان ها به سمت نمایش خانگی است و بخشی دیگر مربوط به هنرمندان جوان است که مسئولان توان پرداخت حقوق آن ها را ندارند و این باعث می شود تولیدات کم شود. برخی سریال‌های قدیمی نیز برای مردم نوستالژیک و خاطره‌انگیز است و مخاطبان زیادی به خود جذب می‌کند به طوری که امروز هم این سریال‌ها در خانواده‌های ایرانی مخاطب دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز