«حکایت دل» روایت می کند؛

پرتره ای از استاد سعادت مترج «میکل آنژ»

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۳:۴۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۴۹۴۸
پرتره ای از استاد سعادت مترج «میکل آنژ»
مستند «همای سعادت» از مجموعه «حکایت دل» به مناسبت درگذشت استاد اسماعیل سعادت، عضو پیوستۀ فقید فرهنگستان زبان و ادب فارسی از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  «حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور را مورد بررسی قرار می دهد که قرار است از دوشنبه 17 شهریور ماه سری اول این مجموعه به صورت هفتگی بازپخش و سپس پخش سری جدید این مجموعه از سر گرفته شود.

فیلم مستند «همای سعادت» از مجموعه حکایت دل که به بررسی زندگی و افکار «استاد اسماعیل سعادت» زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفى پرداخته است، به مناسبت درگذشت استاد اسماعیل سعادت، عضو پیوستۀ فقید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دوشنبه ساعت 21 از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.

اسماعیل سعادت متولد سال ۱۳۰۴ در خوانسار،  روز ۱۲ شهریور در ۹۵ سالگی از دنیا رفت. او نویسنده، زبان‌شناس و مترجم آثار فلسفی، عضو شورای عالی ویرایش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی،  مدیر گروه دانشنامه تحقیقات ادبی  فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو پیوسته فرهنگستان بود.

کتاب «در آسمان» ترجمه اسماعیل سعادت، در دوره نوزدهم انتخاب کتاب سال جمهورى اسلامى ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، به‌عنوان کتاب سال برگزیده شد.وی برنده جایزه بهترین ترجمه به‌خاطر ترجمه کتاب «میکل آنژ» در سال 1334 است و در همان سال مجله سخن که بنیان‌گذارش پرویز خانلرى بود، جایزه ممتاز خود را به این کتاب اهدا کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز