محسن شایانفر:

شبکه نمایش خانگی تولید آثار نمایشی را در روزهای کرونایی زنده نگاه داشت

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۵:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۵۹۲
شبکه نمایش خانگی تولید آثار نمایشی را در روزهای کرونایی زنده نگاه داشت
محسن شایانفر با اشاره به اینکه نقدهای بسیاری به تولیدات شبکه نمایش خانگی وجود دارد، تأکید کرد که با این حال این رسانه در روزهای کرونایی تولید آثار نمایشی را زنده نگاه داشت.

محسن شایانفر تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در شرایطی که حدود 7 ماه سینماها یا تعطیل بوده و یا استقبالی از باز بودن سالن‌ها نشده است قطعاً تولیدات به حداقل می‌رسد و قشر کثیری از اهالی سینما و تلویزیون بیکار می‌شوند اما در این شرایط شبکه نمایش خانگی با تولید سریال‌های مختلف تا امروز در این شرایط توانسته به داد سینما برسد و چرخه تولیدات نمایشی به واسطه فعالیت این رسانه فعال است.

شایانفر تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی با پول‌هایی که منابع مشخصی نداشتند به سینما آسیبی جدی زد و باعث شد دستمزدها بسیار زیاد شوند و به همین دلیل طبیعتاً هزینه تولید در سینما و تلویزیون چند برابر شد. وزارت ارشاد هیچ گاه نتوانست به این موضوع ورود کند و دستمزدها در این رسانه هیچ‌گاه کنترل نشد، به همین دلیل به شکل بی‌رویه‌ای دستمزدها در سینما و تلویزیون تحت تأثیر این رسانه چند برابر شد.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: من در این شرایط شبکه نمایش خانگی را تنها رسانه‌ای می‌دانم که با تولیداتش باعث شده همچنان آثاری ساخته شود و حداقل ذره‌ای از بیکاری همه‌گیری که برای دست اندر کاران سینما و تلویزیون به وجود آمده از بین برود اما به طور کل به تولیدات این رسانه هم نقدهایی دارم که به نظرم نباید از کنار محتوای این سریال‌ها به راحتی گذشت.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بالاتر از خطر» در پایان تأکید کرد: در سریال‌های شبکه نمایش خانگی عمدتاً شاهد تبلیغ زندگی‌های لاکچری و پر زرق و برق هستیم که فکر می‌کنم به نوعی فخر فروشی به جامعه تبدیل شده است. این وضعیت که ما را بیشتر به یاد برخی فیلم‌های هندی می‌اندازد یک تخریب فرهنگی است که باید جدی گرفته شود. امروز حتی پنج درصد مردم کشور هم شرایطی که در برخی سریال‌ها می‌بینیم را ندارند و تبلیغ این سبک از زندگی باعث سرخوردگی و آسیب‌های فرهنگی بسیاری در جامعه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز