سید سعید سیدزاده:

تا زمانی که محتوای آثار سینمایی سخیف است، هر تفکری به آن راه پیدا می‌کند

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۲۹۲
تا زمانی که محتوای آثار سینمایی سخیف است، هر تفکری به آن راه پیدا می‌کند
سید سعید سیدزاده دلیل ورود پول‌های کثیف به سینما را محتوای سخیف آثار سینمایی دانست که باعث شده افرادی بدون دغدغه فرهنگی به آن ورود کرده که بعضاً این افراد به پول‌های بلاتکلیف و کثیف نیز دسترسی دارند.

سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: وقتی سینما به لحاظ محتوایی تهی شود و هر تفکر سخیفی در آن جریان داشته باشد طبیعی است که هر کس با هر تفکری به خود اجازه ورود به سینما دهد و به راحتی به آن دست پیدا کند. چنین سینمایی مستعد ورود افرادی است که فقط پول دارند و با پولشان هر کاری دلشان می‌خواهند انجام می‌دهند.

سیدزاده تصریح کرد: وقتی پول بلاتکلیف یا کثیف وارد سینما می‌شود و صاحبان پول را مطرح و مشهور می‌کند دیگر افرادی که به پول‌های بلاتکلیف و کثیف دسترسی دارند برای ورود به سینما اقدام می‌کنند و فضا کاملاً مسموم می‌شود. من نمی‌دانم برای این وضعیت چه عنوانی باید مشخص کرد اما قطعاً تا زمانی که تنها عده‌ای معدود برای مقاصد خارج از سینما در سینما به سود می‌رسند نمی‌توان انتظار داشت که سینمای ما به وضعیت بهتری برسد.

او افزود: قطعاً سینما نیاز به سرمایه‌گذار دارد ولی باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصلح و شایسته بودن این سرمایه‌گذارها نظارت داشته باشد اما بعید می‌دانم تا امروز چنین نظارتی وجود داشته باشد. متأسفانه ما در اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائل نظارت نداشتیم و امروز در سینمای ما به قدری آثار سخیف و غیر اخلاقی اکران می‌شوند که خیلی از خانواده‌ها دیگر نمی‌توانند با هم به سینما بروند. وقتی هر کس با هر دغدغه‌ای وارد سینما می‌شود نباید انتظار داشت که فیلم‌ها به تبع آن سخیف و غیراخلاقی نشوند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: در کشور ما مدیریت فرهنگی وجود ندارد، امیدوارم مدیران با تجدیدنظر در سیاست‌هایشان شرایطی را به وجود بیاورند که بر فرهنگ غنی خودمان مثل گذشته دست پیدا کنیم و امیدوارم جامعه‌مان با تلاش بسیج مسلمین و پیروی از رهنمودهای رهبری به جایگاهی برسد که سرمان در حوزه فرهنگ و هنر بالا باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز