منصور لشکری قوچانی:

دستمزدها هنوز در سینمای ایران منطقی نیست

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۴۶۲
دستمزدها هنوز در سینمای ایران منطقی نیست
منصور لشکری قوچانی معتقد است که دستمزد بازیگران در سال‌های اخیر رشد بالایی داشته اما با توجه به تورم حتی بازیگران هم هنوز دستمزد کمی می‌گیرند.

منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینمای ما امروز به ابزاری برای فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و... افراد بسیاری شده که دغدغه‌هایی خارج از حوزه فرهنگ و هنر در آن بسیار بیشتر به چشم می‌خورد.

لشکری قوچانی تصریح کرد: امسال امکان تولید فیلم‌های سینمایی برای بخش خصوصی یا در واقع بخش مردمی وجود ندارد و این بخش در هر شرایطی محکوم به شکست است پس طبیعتاً فعالیت آن به هیچ‌وجه منطق ندارد. در این شرایط اگر فیلمی ساخته می‌شود به نهادهای مرتبط با قدرت مربوط می‌شود و دستمزد افرادی که در این پروژه‌ها حاضر می‌شوند نیز به قرارداد تهیه‌کننده با بخشی بستگی دارد که سرمایه‌ را برای تولید فیلم تأمین می‌کند.

او افزود: اگر یک تهیه‌کننده در قراردادش مطرح شده باشد که مثلا ده درصد بودجه فیلم به او می‌رسد، سعی دارد قراردادهای سنگین ببندد و هزینه را بالا ببرد. فیلم‌ها که اکثراً سرمایه‌گذار واقعی ندارند اینگونه با دستمزدهای غیر واقعی ساخته می‌شوند و باعث می‌شوند که بخش خصوصی بیش از پیش در شرایط سخت برای تولید قرار بگیرد.

این تهیه‌کننده در پایان اظهار داشت: فیلمی که من در چند سال پیش ساختم امروز با بودجه‌ای 10 برابر هم ساخته نمی‌شود و این ناشی از تورم و بخشی از آن ورود بخش‌های بی‌ربط به سینما با دغدغه‌هایی غیر فرهنگی هنری در حوزه سرمایه‌گذاری است. قطعاً در سال‌های اخیر میزان دستمزدها به خصوص در بخش بازیگری افزایش یافته اما به نظر من هنوز تا منطقی شدن دستمزدها فاصله داریم چراکه با توجه به تورم، فکر می‌کنم هنوز بازیگران که بیشترین دستمزد را می‌گیرند هم دستمزدشان کم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز