دکتر فلسفی:

تلفن همراه و تبلت برای زیر دو سال ممنوع است

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۶:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۷۴۷۰
تلفن همراه و تبلت برای زیر دو سال ممنوع است
یک روانشناس در برنامه صبحگاهی که هر روز از شبکه پنجم سیما پخش می‌شود گفت: گوشی و تبلت برای کودکان زیر دو سال باید مطلقا ممنوع باشد، برای دانش‌آموزان هم باید حتما مدیریت استفاده از فضای مجازی توسط والدین صورت گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر مونا فلسفی در برنامه یه روزه تازه گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی برای بچه‌ها مهم است و باید حواسمان باشد که بچه‌های زیر ۲ سال نباید سمت اینترنت و تلفن همراه و تبلت بروند زیرا بچه‌ای که هنوز نمی‌تواند صحبت کند اگر ساعات زیادی را مقابل تلویزیون بنشیند و یا در فضای مجازی و تبلت و تلفن همراه باشد در آینده نمی‌تواند تعاملات درست با اطرافیان داشته باشد و برایش حضور در دنیای واقعی سخت می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که استفاده بیش از حد از اینتزنت باعث عدم تمرکز می‌شود، افزود: برخی می‌پرسند برای بچه‌هایمان تبلت یا تلفن همراه اختصاصی بخریم یا خیر، پاسخ من به آنها این است که به عرف اطرافیان نگاه کنید، اگر در کلاس دانش‌آموز همه تبلت دارند خب بخرید اما اگر دو نفر از 30 نفر دارند نخرید اما نحوه مدیریت این فضا و استفاده از آن بسیار مهم است. والدین نباید برای مدیریت مصرف فضای مجازی با فرزندشان چکشی برخورد کنند.

این روانشناس کودک گفت: برای فرزندتان در استفاده از فضای مجازی قانون بگذارید و پای این قانون بیاستید. بچه‌ها اگر بدانند قانون برای همه است و خود پدر و مادر هم قانون دارند در استفاده از اینترنت آنها هم رعایت می‌کنند. جایی که بچه همه دنیایش فضای مجازی است و پرخاشگر است می‌توان فهمید اعتیاد به فضای مجازی پیدا کرده و باید برای آن فکری کرد. اما زورگویی بیش از حد باعث می‌شود فرزند فرمان‌بر نشود و بهتر است رفته رفته با ایجاد ابزارهای تشویقی و فراهم کردن اوضاع خانه براساس سلیقه فرزند او را از فضای مجازی جدا کنیم.

دکتر فلسفی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برای محدودیت بیشتر و بهتر بچه‌ها اولین گام ممنوعیت وای‌فای دائم است؛ بعد مراجعه به قسمتی از فضای مجازی است که می‌تواند فضای مصرف فرزند را محدود کند. اما در عین حال می‌گویم در فضای مجازی فرزندتان جاسوسی و تجسس نکنید، اگر صادقانه بگویید بهتر تاثیر دارد. یواشکی گوشی فرزند را چک کردن درست نیست.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج که از ابتدای هفته تا چهارشنبه هر روز صبح از ساعت ۷ تا ۹ و به مدت ۱۲۰ میهمان خانه‌های مردم است.

نظر شما