سومین دوره «جلسات کارتون تهران» برگزار می‌شود؛

آشنایی با تخصص‌های مهم در انیمیشن

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۷۴۴
آشنایی با تخصص‌های مهم در انیمیشن
سومین دوره «جلسات کارتون تهران» با رویکرد آشنایی با تخصص‌های مهم در انیمیشن به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل آنلاین به مدت دو روز از سه‌شنبه 25 شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این استودیو که پیش از این دو دوره قبلی رویداد «جلسات کارتون تهران» را با همکاری پلتفرم داربست برگزار کرده بود، امسال سومین دوره این رویداد را به شکل مستقل و آنلاین با اجرای اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان انیمیشن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 25‌ و 26 شهریور در لایو اینستاگرام استودیو هورخش برگزار می‌کند.

این دوره از «جلسات کارتون تهران» با رویکرد آشنایی با تخصص‌های مهم در انیمیشن با دو موضوع «تفاوت کارگردانی در انیمیشن بلند و کوتاه» و «نویسندگی در انیمیشن و کمیک» برگزار می‌شود که علی اسکویی نوری، کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن و رسول تشت زرین، کارگردان انیمیشن مهمانان نخستین جلسه این رویداد هستند و مهناز عادلی، فیلمنامه‌نویس و کاریکاتوریست و آیدا نوشالی، نویسنده کمیک مهمانان دومین جلسه این رویداد خواهند بود. 

شرکت در این رویداد برای عموم آزاد است. علاقه‌مندان می‌توانند «جلسات کارتون تهران» را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 25‌ و 26 شهریور 1399 راس ساعت 19 در لایو اینستاگرام استودیو هورخش به نشانی @Hoorakhshstudios تماشا کنند. 

گفتنی است نخستین دوره‌ «جلسات کارتون تهران» با نمایش و بررسی روند تولید انیمیشن‌های کوتاه «اکتسابات انتسابی»، «ایکی»، «پیشخدمت»، «جمشید؛ مرثیه‌ای بر یک اسطوره»، «سوزن بان» و «قایم موشک» به مدت سه روز در شهریورماه 1396 برگزار شد و دومین دوره این جلسات، با نمایش و بررسی انیمیشن‌های ایرانی پذیرفته‌شده در جشنواره جهانی انسی 2018؛ «بدو رستم بدو» به کارگردانی حسین ملایمی، «روبی و جوجه‌ها - مسافری از فضا» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی و «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر با اجرای مشترک مریم کشکولی‌نیا و رهگذر به مدت یک روز در شهریور 1397 در پلتفرم داربست برگزار شد.

 

نظر شما