تفاهم‌نامه کانون پرورش فکری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ؛

تلاش برای مهارت‌افزایی کودکان، گفت‌وگوی خانواده و تاب‌آوری

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۱:۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۷۷۷۳
تلاش برای مهارت‌افزایی کودکان، گفت‌وگوی خانواده و تاب‌آوری
تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور افزایش همکاری‌ها با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در حوزه کودکان و نوجوانان، گفت‌وگوی خانواده‌ها و تاب‌آوری امضا شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، طی این تفاهم‌نامه که در هفت ماده تنظیم شده، قرار است آموزش‌های مرتبط با موضوع مهارت‌های زندگی، گفت‌وگوی ملی خانواده‌ها و تاب‌آوری در مراکز فرهنگی‌هنری و مرکز مجازی کانون برای مربیان و اعضای این مجموعه انجام شود.

بر همین اساس این تفاهم‌نامه بین معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ به امضا رسید.

در این مراسم فاضل نظری مدیرعامل کانون گفت: مقوله مهارت‌های زندگی از جنس مقوله‌هایی است که احتیاج به یک هم‌افزایی عمومی در سال‌های مختلف دارد. با این حال در شرایط موجود، اقدامِ ناگزیری است که باید توجه شود.

مدیرعامل کانون افزود: کانون آمادگی دارد با توجه به بضاعت، تجربه‌ها و عمق نفوذی که در بین مخاطبان کودک و نوجوان دارد و مورد اقبال خانواده‌ها نیز هست، در راستای توسعه مشارکت فارغ از هرگونه نگاه سیاسی یا زودگذر به مقوله، خدمت‌رسانی کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه این نشست گفت: موضوع خانواده و تحکیم آن موضوعی فرابخشی است و ما با همکاری وزارت‌خانه‌هایی مانند آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری بحث اختلال ارتباطی و افزایش مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زندگی در خانواده را در قالب طرح گفت‌وگوی ملی خانواده پیگیری می‌کنیم.

معصومه ابتکار افزود: در تکمیل این تصویر خوشحالیم که با توجه به ظرفیت‌ها و ریشه‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد با این مجموعه همکاری می‌کنیم و به‌دنبال موضوع مهم مهارت‌های زندگی و رفتاری در کودکان و نوجوانان از این راه، آموزش مربیان، توجه به جوامع پرآسیب و تاکید بر روی مهارت‌هایی که به انسجام درونی خانواده می‌انجامد، هستیم و امیدواریم در زمینه تاب‌آوری بتوانیم کارهای خوبی با کانون انجام دهیم.

 

نظر شما