ضرب المثل های ایرانی در «مثل نامه ایرانی»

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۱:۳۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۸۸۳۱
ضرب المثل های ایرانی در «مثل نامه ایرانی»
«مثل نامه ایرانی» با تکنیک کات اوت به تهیه کنندگی رضا تقدسی و کارگردانی مهدی حیدریان در مرکز پویانمایی صبا تولید می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مجموعه جذاب با تکنیک کات اوت به تهیه کنندگی رضا تقدسی و کارگردانی مهدی حیدریان در مرکز پویانمایی صبا تولید می شود و سری جدید این مجموعه روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 15:10 از شبکه دو به روی آنتن می رود.

تولید این مجموعه در تابستان امسال به دلیل اقبال مخاطبان به 150 قسمت رسید و  تابحال در بیشتر شبکه های مختلف سیما  به نمایش در امده است .

مثلنامه نگاهی به حکایت های کهن ایرانی دارد و آن متون منظوم و منثور را به زبان آشنای رنگ و تصویر درآورده است. این مجموعه با رویکرد بازگویی و مرور ضرب المثل های قدیمی ایرانی، هربار یک ضرب المثل را با زبانی شیرین بهانه داستان خود می کند. هر قسمت قصه ای تجربه شده و مناسب را بیان می کند و در دل هر قصه به ضرب المثلی مناسب و ارزشمند اشاره دارد که در حقیقت اساس قصه بر پایه همین ضرب المثل است. هر قصه برای خود دارای شخصیت ها و قهرمانانی نیز هست که با شکل و روایت قصه دیگر متفاوت است و داستان توسط دو پرنده شانه بسر و زاغو برای مخاطب روایت می شود.

نکته شیرین دیگری که در تماشای مثلنامه رخ می نماید، جلوه های موسیقایی و استفاده از ترانه های شیرین ایرانی است. فضاسازی آن بر اساس نقاشی های مینیاتوری ایرانی شکل گرفته که به ایرانی بودن این اثر بسیار کمک کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز