«هاشتاغ» شبکه العالم و یمن؛

هشتگ «ثورة۲۱سبتمبر» داغ شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۶:۵۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۲۵۱۵
هشتگ  «ثورة۲۱سبتمبر» داغ شد
گرامیداشت ششمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر و سرنگونی رژیم عبد ربه منصور هادی در شبکه های اجتماعی یمنی در «هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ششمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر ، نگاه کاربران یمنی به سرنگونی رژیم عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سابق، در شبکه های اجتماعی یمن در این برنامه از «هاشتاغ» تشریح می شود.

در این خصوص بیان خواهد شد که کاربران یمنی ضمن اشاره به توصیف رژیم منصور هادی به رژیمی وابسته و دنباله رو ی برخی قدرت ها و کشورهای منطقه در هشتگ  «ثورة21سبتمبر» به دستاوردهای 6 ساله این انقلاب و اهداف آن اشاره کرده و تاکید کرده اند که این انقلاب برای ساختن وطن، احیای هویت یمنی، رهانیدن کشور از وابستگی به خارج، جلوگیری از فساد و به تاراج رفتن ثروت یمن و نیز خنثی کردن تلاش ها برای تقسیم و تجزیه کردن یمن شکل گرفته است. 

واکنش کاربران به تحولات در مصر و تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در چندین استان مصر، موضوع دیگری است که در این برنامه به آن پرداخته خواهد شد. 

در این خصوص بیان خواهد شد که همزمان با تظاهرات روز گذشته در برخی مناطق و شهرهای مصر هشتگ های بسیاری از جمله «حکومت نظامیان ساقط گردد»، «انقلاب آغاز شد»، «سیسی برو»، «میدان التحریر» در توییتر تبدیل به ترند شده است. 

گفته می شود این تظاهرات بنا به درخواست محمد علی، تاجر و معارض مصری علیه سیسی برگزار شده و تظاهرکنندگان به علت نارضایتی از اقدامات و تدابیر نظام حاکم و نابسامانی اوضاع اقتصادی ابراز نارضایتی و خشم کردند و شعارهایی نیز علیه سیسی سردادند و خواستار برکناری او از قدرت شدند. 

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای علا قاسمی، امشب یکم مهر ماه ساعت 22:15 به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز