فراخوان رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ»

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۳:۴۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۴۲۴۴
فراخوان رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ»
با توجه به نبود امکان برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سال جاری، رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با توجه به نبود امکان برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم صیانت از سلامت هنرمندان و مخاطبان تئاتر، اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، در راستای تقویت بسترهای نمایشنامه‌نویسی کشور و ترغیب نمایشنامه‌نویسان به خلق آثار ماندگار، رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» را با رویکرد توجه به مضامین و مفاهیم مقاومت و دفاع مقدس در گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌کند.

مهلت ارسال اثر برای شرکت در این رویداد تا پایان مهر سال جاری است و علاقه‌مندان می‌بایست تا این زمان چکیده یا طرح نمایشنامه خود را در بخش ویژه «نخل سرخ» بر روی تارنمای «ایران‌تئاتر» به نشانی https://theater.ir/ بارگذاری کنند. در ادامه هیات‌انتخاب در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه اسامی آثاری که ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به نمایشنامه کامل را دارند اعلام خواهد کرد. روند عقد قرارداد و تولید نمایشنامه براساس فراخوان اعلامی طی خواهد شد. رونمایی و چاپ آثار در اسفندماه ۹۹ انجام می‌شود.

با توجه به تاکید برگزارکنندگان این رویداد بر فرآیند «تولید نمایشنامه از آغاز تا پایان» تنها کسانی می‌توانند متقاضی حضور شوند که نمایشنامه‌شان تولید جدید محسوب می‌شود.

فایل pdf  فراخوان رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» پیوست خبر شده است.

 

نظر شما