«میزگرد سیاسی» بررسی می کند؛

چالش آمریکا در دستیابی روسیه و چین به سلاح های فوق استراتژیک

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۴:۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۴۲۸۵
چالش  آمریکا در دستیابی روسیه و چین به سلاح های فوق استراتژیک
اهمیت ساخت موشک های مافوق صوت توسط روسیه و موفقیت این کشور در نوسازی صنایع نظامی و نیز رشد بسیار بی سابقه چین در زمینه فن آوری های مدرن تسلیحاتی تحت عنوان «چالش جدید آمریکا»، امشب موضوع برنامه «میزگرد سیاسی» (کمپاس) از کانال آذری شبکه سحر است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رقابت تسلیحاتی آمریکا در فضا به بهانه مقابله با برنامه های موشکی با دستور تشکیل نیروی عملیات فضایی به دستور «دونالد ترامپ» و افزایش بودجه نظامی به رقم بالای هفتصد میلیارد دلار همراه شده است. 

نقش رقابت های ژئوپلتیک و استراتژیک بین مسکو و پکن با واشنگتن در رقابت های تسلیحاتی، تاثیر خروج آمریکا و روسیه از پیمان منع موشک های میان برد هسته ای و بررسی جایگاه اروپایی ها در مسابقه جدید تسلیحاتی از موضوعات محوری این برنامه 55 دقیقه ای است. 

فرشید باقریان کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک به عنوان مهمان برنامه حاضر در استودیوی برنامه «کمپاس» و اوزیر جعفراف از باکو به عنوان مهمان غیر حضوری و به صورت تلفنی از آذربایجان درباره تبعات و مخاطرات اقدامات متقابل قدرت ها برای جامعه جهانی و امنیت بین المللی، با مخاطبان آذری زبان سخن می گویند. 

«میزگرد سیاسی» (کمپاس) شنبه 5 مهر ساعت 21:30 به وقت تهران با اجرای درنا نصیریان و تهیه کنندگی قهرمان نورانی بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

 

نظر شما