علی ژکان:

اختلاف صداوسیما و وزارت فرهنگ منجر به بیکاری اهالی سینما شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۲۳:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۳۸۴
اختلاف صداوسیما و وزارت فرهنگ منجر به بیکاری اهالی سینما شد
علی ژکان توقف تولید در شبکه نمایش خانگی را که ناشی از اختلاف صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به ضرر اهالی سینما دانست و تأکید کرد که این اتفاق منجر به بیکاری طولانی مدت این قشر شد.

علی ژکان، نویسنده و کارگردان سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: شبکه نمایش خانگی روند طبیعی خود را طی می‌کرد و به خوبی داشت در مسیر جلب نظر مخاطب پیشروی می‌کند و تکنولوژی نیز در این مسیر به شبکه نمایش خانگی کمک بسیاری کرد و در این اواخر شاهد رشد و بالندگی VOD در کشورمان بودیم که به نوعی اشتغال برای قشری از سینماگران به وجود آورده بود و مردم را با هنر تصویر آشتی داده بود و به نوعی به نیازهای روز مخاطب پاسخ می‌داد.

ژکان تصریح کرد: اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که ناگهان به این نتیجه رسیدند که این رسانه باید از صداوسیما مجوز بگیرد و حاشیه‌سازی عجیبی ایجاد شد که امروز تولیدات کاملاً متوقف شده و همه منتظر هستند ببینند نتیجه این اختلاف چه می‌شود و یک سردرگمی عجیب در عرصه سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی به وجود آمده است.

او افزود: عجیب است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رسانه حمایت نمی‌کند و جلوی این اتفاق را که شبکه نمایش خانگی به صداوسیما سپرده شود را نمی‌گیرد. وزارت فرهنگ در برابر این اتفاق بسیار منفعل عمل کرده و تنها پس از چند ماه حاشیه‌سازی به یک مخالفت در حد بیانیه اکتفا کرده است. وزارت فرهنگ نباید منفعل باشد و باید به شکل جدی‌تری جلوی انتقال شبکه نمایش خانگی به تلویزیون را بگیرد.

این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: امروز همه به دلیل این بلاتکلیفی بیکار شده‌اند و کسی به مشکل سینماگران رسیدگی نمی‌کند. در سالی که مقام معظم رهبری آن را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کرده رفتار صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که منجر به تعطیلی تولید در شبکه نمایش خانگی شده عجیب و غیر قابل قبول است.

ژکان در پایان تصریح کرد: صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بدانند که با این رفتار قشری از جامعه را بیکار و خانه‌نشین کرده‌اند و در نبود حمایت‌های لازم معلوم نیست این وضعیت چقدر برای این قشر قابل تحمل است. متأسفانه نهادهای مختلف اختلافاتی که با هم دارند را بدون توجه به سینماگران ادامه می‌دهند و کسانی که بیش از همه متضرر می‌شوند افرادی هستند که کار می‌کنند و تا امروز در اختلاف صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینماگران متضرر شده و تنها امید رونق تولید در وضعیت فعلی را هم از دست داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز