«سن سباستین» به خانه گرجستانی ها رفت

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۰۸:۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۴۵۳۵
«سن سباستین» به خانه گرجستانی ها رفت
فیلم «آغاز» محصول کشور گرجستان توانست جایزه صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره «سن سباستین» را به همراه سه جایزه دیگر از آن خود کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  فیلم «آغاز/Beginning» نخستین ساخته دیاکولومبگا شویلی با بردن چهار جایزه از ۷ جایزه بخش مسابقه رسمی جشنواره «سن سباستین» فاتح بی چون و چرای فستیوال امسال لقب گرفت.

فیلم «آغاز» در این دوره توانست جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن (ایا سوخیتاشویلی) و سرانجام صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کند. فیلم کولومبگاشویلی هفته گذشته نیز جایزه منتقدان فیپرشی را در جشنواره تورنتو کسب کرده بود.

در این جشنواره بسیاری از منتقدان، اولین ساخته کولومبگاشویلی را شبیه آثار فیلمسازان بزرگی چون آکرمن و هانکه عنوان کردند. گوادانینو رییس هیات داوران جشنواره نیز در هنگام اهدای جایزه به کارگردان گرجستانی فیلم «آغاز» را همچون یک «مکاشفه» خواند. «آغاز» یکی از چندین فیلم حاضر در فستیوال «سن سباستین» امسال بود که با برچسب «کن ۲۰۲۰» در جشنواره به نمایش در آمد.

یکی دیگر از جوایز مهم بخش مسابقه جشنواره امسال جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد بود که به مدس میکلسن برای بازی در فیلم «دور دیگر» اعطا شد.

جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم نیز به فیلم «پدر» با بازی آنتونی هاپکینز و الیویا کلمن ساخته فلوریان زلر رسید.

جشنواره سن سباستین بزرگترین رویداد سینمایی اسپانیایی زبان جهان است که شصت و هشتمین دوره آن امسال بین روزهای ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر برگزار شد.

 

نظر شما