در راستای معرفی سرمایه های علمی کشور؛

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزارت علوم امضا شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۷:۰۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۶۷۸۳
تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزارت علوم امضا شد
در راستای ضرورت ارتقای دانش مخاطبان،حمایت از فعالیت های دانش بنیان و استفاده از افراد متخصص دانشگاهی در رادیو، تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزرات علوم امضا شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، معاون صدای رسانه ملی در این نشست با اشاره به اهمیت علم به عنوان زیرساخت توسعه کشور گفت: معرفی سرما‌یه‌های علمی کشور وظیفه رسانه است.

 دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه‌ی ملی با خیر مقدم به نمایندگان وزارت علوم و رسانه ملی و همچنین ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری گفت: ما در رسانه به چنین همکاری ها و تعاملاتی نیاز داریم. چرا که علم، زمینه‌ساز و زیرساخت توسعه در کشور است.

حمید شاه‌آبادی در ادامه اظهار کرد: معرفی سرما‌یه‌های علمی کشور وظیفه ماست. تا کنون  نیز در رسانه‌ی ملی حمایت‌هایی از پژوهش ها و زمینه‌های علمی شده است که جا دارد بیش تر شود و وزنه‌ی پژوهشی در برنامه‌‌های رادیو سنگین تر شود.

ضریب نفوذ رادیو بر مخاطب بیش تر از تلویزیون است

معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر اهمیت رادیو افزود: آمار مخاطبان و امکانات تلویزیون از ما بالاتر است، اما میزان و ضریب نفوذ و اثرگذاری رادیو بیش‌تر و برای مخاطب اثربخش تر است.

حمید شاه‌آبادی تصریح کرد: مسئولین محترم وزارت علوم باید تلاش کنند تا طبق یک قالب، طرح و محتوای مناسب، این ظرفیت‌ها را به مانند یک پیشنهاد طراحی کنند و ما نیز در مقابل وظیفه داریم تا این محتویات را متناسب با نیاز و سطح مخاطب به عرصه‌ی برنامه‌سازی و روی آنتن ببریم.

شاه آبادی در پایان اشاره کرد: سعی ما بر این است که برنامه‌های رادیو، هرچه بیش‌تر رو به جریان سازی بروند و در برنامه‌ها از کارشناسان و اعضای متخصص، هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاد ه شود. همچنین اشاعه‌ی این همکاری ها در فضای مجازی هم بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

حمایت رسانه از فعالیت های دانش بنیان بسیار تاثیرگذار است

دکتر غلام‌حسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، بیان کرد: امروزه تعداد دانشگاهیان و افراد متخصص ما نسبت به پیش از انقلاب افزایش خیره کننده‌ای داشته و اهتمام پژوهشی ما بسیار بیش‌تر از قبل شده است.

غلام‌حسین رحیمی تصریح کرد: ما در زمینه‌ی فناوری،  پژوهشی و علمی رشد زیرپوستی داشته‌ایم، به این معنا که فعالیت‌های دانش‌بنیان بسیار زیاد و فزاینده‌ای در حال انجام بوده و یا هستند که ابعاد و اثرات آن‌ها در آینده مشخص خواهد شد. برای مثال در سال‌های ۱۳۸۲یا ۱۳۸۳، پارک‌های علم و فناوری  وارد مراحل توسعه‌ی علمی کشور شد که حتی خود ما نیز شناخت کافی از آن‌ها نداشتیم، اما بعدها آثار و توان افزایش علمی آن‌ها را مشاهده کردیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت رسانه در ارتقای این کیفیت و اثربخشی آن اظهار کرد: رسانه نیز با همراهی و حمایت خود از این توان و ظرفیت‌های علمی، با انتقال آن به مخاطبان و همچنین تربیت خبرنگاران متخصص در حوزه‌ی علم، پژوهش، فناوری و ایجاد شبکه‌هایی در این حوزه‌ها، روند این فعالیت‌ها را سرعت ببخشد.

در این جلسه ابتدا نمایندگان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری از اهمیت و ضرورت انعقاد این تفاهم‌نامه سخن گفتند و اشاره کردند: رادیو به عنوان یک رسانه گرم که جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان دارد، می‌تواند نقش بسیار مفید و موثری در گشایش دانشگاه‌ها و اساتید به حوزه‌ی رسانه ملی ایفا کند.

نمایندگان با تاکید بر لزوم اثربخشی فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها گفتند: ظرفیت های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور با کمک سازمان صدا و سیما و مخصوصا رادیو می‌تواند ارتقای چشمگیری پیدا کند و رسانه ملی به عنوان یک پل ارتباطی، با ایجاد جذابیت های برنامه‌سازی به گسترش این پژوهش ها کمک کند.

ایشان در ادامه اضافه کردند:  نوآوری‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید به وسیله‌ی رادیو تشریح شود و رساندن برخی از دانش‌ها و علوم به مخاطبان یک تکلیف شرعی و اجتماعی محسوب می‌شود

در پایان جلسه نیز تفاهم‌نامه همکاری میان دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی و دکتر غلام‌حسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، به امضا رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز